A nagyüzemi szórakoztatóiparban a 70-es 80-as években volt az utolsó nagy design-váltás, azóta tulajdonképpen ezeknek a zsánereknek felújított és tovább simított, egyszerűsített modelljeit láthatjuk. A magyar film esetében azzal a különbséggel, hogy épp úgy, mint az utakon, a mozikban is a 90-es évek külhoni típusai futnak a legnagyobb számban. (Vaskó Péter: Honderű)

MÓRICZ-FILMEK
Móricz Zsigmond jó és kegyetlen regényt írt egy, a maihoz sokban hasonló korról. Nincs Mikszáth kedélyessége, Caragiale gúnyolódása – keménység és engesztelhetetlenség sugárzik minden sorából. Szabónál is három erő verseng, küzd, szövetkezik: a rokonok, a törzsiség klánja, a politikai hatalomé és a pénzé.

FÚRIÁK AZ ANGOL PARKBAN
A nevelőnők voltak a világ első feministái – bár maguk sem tudtak róla. A nevelőnő szürke, látszatra unalmas figurája mögött a romantika után a film is felfedezte a démoni erőt. Női szerepek a brit filmben – Jane Austentől a brit horrorig.

ANG LEE
A Tajvanból elszármazott, rendező változatos műfaji kirándulásokat tett térben és időben is távol eső történeteivel. Függetlenként közönségkedvenc, közönségkedvencként független maradt. Ang Lee skatulyája az örök változatosság.