Minden várakozást fölülmúló sikerrel nyitott a Magyarvándor a mozikban. Herendi Gábor második nagyjátékfilmjére a bemutatót követő első öt nap alatt már több, mint 80 ezren váltottak jegyet. Prukner Pál, a filmet bemutató Budapest Film forgalmazási igazgatója elmondta, hogy magyar film ilyen erősen még nem kezdett. A Kontroll és az Apám beájulna után a Magyar vándor is egyértelműen bizonyítja, hogy a nézők érdeklődése megnőtt a hazai filmek iránt.
Még több magazin
magazin
Személyes hangvétel és bevállalós kísérletezés jellemezte az ELTE Szemle Best Of vetítését. Május 1-3 között több, mint hatvan ELTE-s rövidfilm volt…
továbbmagazin
A Valami Amerika-trilógia és a Kincsem rendezője eddigi népszerű nagyjátékfilmjeihez képest jóval kisebb költségvetésbél készíti következő…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEgy napon, ami talán el sem jön soha, majd én is kérek tőled valamit.
Don Vito Corleone / A keresztapa