Mindazon A és B-kategóriás sajtómunkások számára, akik a megnyitó gálaest színes forgatagát legfeljebb az ablakokon-ajtókon keresztül kukkolták (lásd még: "Jaj, de jó a habos sütemény!") a Fesztivál a negyedik napjához érkezett. Mivel a szombat a dramaturgiai baki-katalógusban való turkálás és a MÉLY(vízi)csalódások jegyében telt, másnap kissé reményvesztetten botorkáltam be a nagy mesemondónak sejtett Zacharias Kunuk Atanarjuat című alkotására, lemondva abbéli tervemről, hogy "Goran Visjnicet a kormányrúdhoz!!!" transzparensekkel merítsem ki a közösség elleni izgatás vádját.
Még több magazin
magazin
Boldog-e egy színésznő a Berlinale vörös szőnyegén? Mi történik, ha egy muzulmán kamaszlány leveszi a kendőjét? Megváltoznánk, ha más anyagi…
továbbmagazin
Zendaya főszereplésével készített lehengerlően feszült, energikus és érzéki filmet Luca Guadagnino (Szólíts a neveden, Szerelmes lettem). A…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié