„A Balkán Bajnok édesapám, Kincses Elöd portréja. A történet két idősíkon fut: `89 végétől, a 2004-es választásokig; valamint a 2004-es válsztási kampány alatt. A kampány zártával a győztesek ünnepelnek. Kincses Előd nem ünnepel. Ő vesztes. A rendszerváltás és a választások vesztese. Erdélyi Don Quijote. Tőkés László ügyvédjeként vált ismertté, rövid ideig vezető szerepet töltött be a megújulni akaró romániai politikában, aztán 1990 márciusában menekülnie kellett, mert őt okolták a véres magyar-román összacsapásokért. Hat évet töltött emigrációban, Magyarországon. Mire hazajött, már Erdélyben sem volt hely számára. Ötször próbált meg bejutni a parlamentbe, próbálkozását ötször megvétózták. Nem csak a románok, a magyarok is. A filmet személyes és kollektív ördögűzésnek szántam.”Kincses Réka
Még több magazin
magazin
A KIX a felszínen egy nyers, megrázó portré Sanyiról, a budapesti fiúról, aki Mikulán Dávid (és a filmbe később csatlakozó Révész Bálint) előtt…
továbbmagazin
A négyszeres Oscar-díjas Alfonso Cuarón első streamingre készített sorozatában a film és történetmesélés eszközeivel tudatosan manipulál, hogy ezzel…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié