Nem elég ugyanis valamit a törvényben kimondani, hanem annak a végrehajtásához a forrásokat is biztosítani kell. Ha idén az ígért 6 milliárd feletti lenne a szakma támogatása, a normatív támogatás bevezetése nem a lehetőségek szűkülésként, nem elvételként jelenne meg a szakma nagy része számára, hanem a lehetőségek bővüléseként,  a kimagasló eredményeket elérők jutalmazásaként, ahogyan ez az eredeti szándékokban is szerepelt. Nem lehet valamit felelős módon előírni, majd a végrehajtásához szükséges forrást megvonni. Ebből minden érintett számára szükségszerűen konfliktus lesz.

Filmhu: Az elmúlt néhány évben elindult egy generáció, akik sokat köszönhettek a rövidfilmes sikereiknek. Körvonalazódik egy új társaság a mostani rövidfilmesek között?

K.G.: Nem kell feltétlenül minden évben egy új generációnak elindulnia. Reméljük, hogy az elmúlt években  elindult társaság jól ki tud majd futni. 

Filmhu: Nem degradálja a műfajt, hogy sokan csak gyakorlásra, illetve ugródeszkának használják a rövidfilmet?

K.G.: A rövidfilm mindig is ugródeszka volt sokaknak. Ez logikus, nincs ezzel baj. A festő például tanulmányokkal kezdi a pályát, a zongorista jó, ha minden nap gyakorol. Tehát egyrészt tanulni kell a szakmát, másrészt formában is kell maradni. Mindkettőhöz lehet jó eszköz a rövidfilm. Egyébként még a reklámfilm is. Az elmúlt években egyébként meg is jelent egy új filmes társaság, akiknek képviselői  a reklámfilm felől érkeztek. Ezek a rövidfilmesek másfajta iskolában tanultak, és ez nagyon jól látszik a filmjeiken. Az időkezelés, a ritmus, a vágás másképp működik az ő filmjeikben. Ilyen alkotó Ujj Mészáros Károly például, aki a Gumiemberrel Filmszemlét is nyert. Ezek a filmek is gazdagítják az eszköztárat és a műfajt magát. Végső soron úgyis csak az számít, hogy jó-e a film vagy sem. Az utóbbi években pedig sok jó rövidfilm készült.