Az IAA Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) már ötödik alkalommal osztja ki Magyarországon is „a reklámszakma Oscarjának” tartott Effie-díjat. Idén minden eddiginél több, összesen 77 nevezés érkezett a díjra, ezek közül közül 46 munka jutott shortlistre – a nevezett filmkampányok közül igaz, mindössze egy, de az mindjárt Arany Effie-t ért. 

A gálán elhangzott értékelés szerint a Csak szex és más semmi című film bevezető kampánya azért kapta a díjat, mert a karácsonyi időszakban, különösen kompetitív helyzetben, a Harry Potter, a King Kong és a Narnia Krónikái nemzetközi blockbusterekkel és két magyar filmmel versenyezve sikerült meghaladni a kitűzött nézőszámot, fenntartani a közönség érdeklődését, így elérni, hogy a februári DVD bemutatóig a legsikeresebb magyar mozi legyen és több, mint 400,000 néző váltson jegyet a filmre.

Mivel az Effie más reklámdíjaktól eltérően nem csak a kreativitást, hanem a felhasznált médiaköltés arányában a hatékonyságot is díjazza, az elbírálásnál nem csak az elsődleges, plakátokban és televízióspotokban kifejezhető aktivitás, hanem a karácsony előtti különösen hatékony gerillakampány, illetve a különböző DM aktivitások is latba estek.

„Azon túl, hogy a igyekeztünk a hagyományos filmplakátoktól eltérő kreatív arculatot kitalálni a filmnek, már a forgatás alatt jelentős gerilla- és vírusmarketing aktivitást folytattunk, amit karácsonyra csak felerősítettünk” – nyilatkozta Mentes Endre, a film kreatív producere, az ACG.HEY kreatív igazgatója.

Kálomista Zsuzsa, a filmet forgalmazó HungariCom ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a médiakampány tervezésénél, korlátozott anyagi lehetőségeik miatt különösen figyeltek a média fókuszálásra. „Nagyon jól tudtuk, milyen filmekkel versenyzünk” – mondta az igazgatónő -, „ezért a december eleji bemutató után nem az volt a célunk, hogy az első héten mi legyünk a legnézettebbek – ez a Harry Potterrel szemben nem is sikerült volna -, hanem arra törekedtünk, hogy a film hosszú ideig fenn maradjon a mozik műsorán, és így stabil nézőszámot vonzzon. Biztosak voltunk benne, hogy hosszú távon a szájpropaganda is segítségünkre lesz. A Csak szex 5 héten át volt második a mozilátogatottsági listán, így február elejére az év legsikeresebb magyar filmje lett.