"Úgy éreztük magunkat, mint egy régi, békebeli forgatáson” - érzékeltette a Noé bárkája forgatásának hangulatát Alföldi Róbert, a Bárka igazgatója, a sajtótájékoztató “házigazdája”, aki tai-chiző családapát alakít a filmben. A sajtótájékoztatón megjelent színészek egytől-egyig hasonló véleményen voltak, a rendezővel már többször együtt dolgozó Garas Dezső például elárulta, a korábban meglehetősen türelmetlen direktor hírében álló Sándor Pál nem ordibált a forgatás alatt – a színész szerint azért, mert “be volt tojva”, utalva ezzel a hosszú ideig szüneteltetett rendezői gyakorlatra.

Sándor Pál az elmúlt majdnem húsz évben nem rendezett nagyjátékfilmet, producerként több alkotást jegyez, 2003 óta a Hunnia Filmstúdió igazgatója. Mint azt elmondta, új filmjének elkészítésére az elmúlt évek eseményei, valamint a korábbi Hunnia-vezér, és személyes jó barátja, Simó Sándor halála késztette. Az apró történetmorzsákból állandó munkatársa, Tóth Zsuzsa segített a direktornak összeálló történetet kerekíteni. Arra a kérdésre, hogy milyen lett az új film, a rendezőt megelőzve, Garas Dezső lelkesen kiabálta: “jó”. Sándor Pál ennél szerényebben és érzékletesebben azt válaszolta, hasonló az előző filmjeihez, rendkívül személyes, ám sokkal zaklatottabb, gyorsabb tempójú, és sokkal őrültebb.

Személyes, de zaklatottabb, gyorsabb tempójú, és sokkal őrültebb.

A személyesség kulcskérdés volt a rendező számára. Nem csak a történet fakadt a meg- és átélt eseményekből, de az is cél volt, hogy hagyják a színészeket érvényesülni. A film operatőre Super 16-os kamerákat használt, így jóval kevesebbet kellett világítani, és mint azt a rendező elmondta, sokkal közelebb lehetett kerülni a színészekhez.

A 2005-ös MMK-pályázaton 120 millió forintot elnyert Noé bárkája először a 38. Magyar Filmszemlén lesz látható. A filmmel kapcsolatos elvárásairól, és rendezői pályafutásának alakulásával kapcsolatban Sándor Pál elmondta, “ha sokan megnézik, és ha tudok még hatni, akkor azonnal csinálom a következőt, ha nem, akkor ez volt a hattyúdal”. Azaz marad a producerkedés és stúdió-igazgatás, amely így is épp elég elfoglaltságot jelent Sándor Pálnak. Mint azt a filmhunak elmondta, a stúdió égisze alatt készülő összes produkcióért felelősséget érez, így aztán a saját filmjének nyolc hónapnyi utómunkálatai végeztével sem távozott a vágószobából, és aktív figyelemmel kíséri Szász János Ópium című filmjének vágását is. “Továbbá most fejezzük be Szőke Andris legújabb filmjét, és a főiskolán végzős Faur Anna is nálunk forgat” - sorolta Sándor Pál milyen feladatok előzik meg a Noé bárkája szemle-bemutatkozásának izgalmait.