Tuza-Ritter Bernadett 2 éven keresztül forgatott egy olyan helyen Magyarországon, ahova stábokat szinte soha nem engednek be. Az eleinte rövid vizsgafilmnek induló alkotás az évek során egy egészestés lélektani drámává nőtte ki magát. Bár rendezőként most debütál, Tuza-Ritter Bernadett tapasztalt vágó is: 2009-ben Sellő Hajnal és Tímár Péter osztályában végzett vágó szakon és azóta több nagyjáték-, dokumentum- és rövidfilm vágója.
Kiss Viki Réka (producer) és Tuza-Ritter Bernadett (rendező)
A szóban forgó alkotás az Éclipse Film gyártásában készült, a Médiatanács támogatta (a Magyar Média Mecenatúra Program Keretében), majd a producerek, Ugrin Julianna és Kiss Viki Réka munkájának, számos workshop-nak és pitching forumnak köszönhetően a film nemzetközi koprodukcióvá vált. Támogatta a Creative Europe MEDIA és egy német filmalap, az NRW is (német koproducerek: Erik Winker, Martin Roelly, Corso Film, Köln/Németo.).
Az utómunka során ugyanaz a nemzetközi rough-cut workshop, a DOKIncubator segítette az alkotókat, mint Simonyi Balázs Ultráját 2016-ban. A DOKIncubator idén is 8 projektet válogatott be a kb. 90 jelentkezőből a világ minden tájáról. A világ vezető filmfesztiváljain, mint például az IDFA-n, Sundance-en, Berlinale-n vagy Tribeca-n évente több olyan film is szerepel, amelynek segítették a fejlődését.
Tuza-Ritter és Kiss nemrég a malmöi “Nordisk Panorama” filmfesztiválon pitchelték teltház előtt a filmet, ahonnan egy utómunkadíjat is hazahoztak, amelynek keretein belül a film befejezését egy prágai utómunkastudió is támogatja.