Mit mondjunk a multikról? Ők a leggyorsabbak. Alig két napja, hogy az etiópok abszolválták emlékezetes, tízezres távfutásukat, máris megjelenik a képernyőkön egy vadi új reklámfilm Bekelével és társaival, cipő-közeliekkel, amelyekből diadalmasan nő ki az "Adidas" márkanév. Az óriáscég tervezői, animátorai a lehető legfotogénebben vésik agyunkba, hogy "cipő viszi az embert a célba". Ezen lehetne vitatkozni, de nem érdemes. Hol van annyi pénz, akarat, amelyik egy virtuális nemzetközi fogyasztóvédelmi tröszt klipjeivel igazolná az ellenkezőjét? Maga a NOB is a multik pártján áll: a jobb időeredmények kedvéért kőkemény rekortán futópályákat építtet, szarik arra, hogy ettől sok atléta ín-, és izomszakadást szenved. Már itt Athénban is.
Még több magazin
magazin
Az önálló Forgatókönyv-fejlesztési igazgatóság beolvasztását követően a Nemzeti Filmintézet új forgatókönyv-fejlesztési pályázatot írt ki, amely…
továbbmagazin
Bántóan sokszor tudnak bárgyúak és sematikusak lenni az éppen aktuális látványfilmek, de mindig jön egy-egy meglepően jól sikerült darab, ami aztán…
továbbFriss
Egyszer lesz látható a lengyel Tarantino történelmi kalandfilmje a hazai mozikban
Júniusban jön az ingyenes JFF Online Japán Filmfesztivál
Buda Flóra Annát és Lantos Júliát díjazták Stuttgartban
Dargay-díj: A CineFest június 30-ig várja a nevezéseket
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié