De Niro  hajlandó volt húsz kilót felszedni a szerepért
Martin Scorsese: Dühöngő bikája
Itt vannak a jokerként mindig bedobható mesterek, akik a héten valamiért kizárólag a hajnali műsorsávban láthatóak. Alfred Hitchcock A férfi, aki túl sokat tudott (augusztus 1. 01:35, DUNA Televízió) című filmje nem másért érdekes, minthogy kettő van belőle. Nemrégiben szerepelt a képernyőn a film Hitchcock-féle remake-je 1956-ból James Stewart főszereplésével. Több mint két évtized alatt ez-az megváltozott, a lényeg azonban maradt: az egyszeri kisember nyaralása rémálommá változik, amikor nem rá tartozó, titkos információ birtokába jut. A választás lehetősége többé nem egy hűvös koktél és néhány hossz úszás között áll fenn. A gyermeke és egy magas rangú személy élete között kell választania. Nincs más megoldás, minthogy a saját kezébe veszi élete irányítását. 1934-es, utódjához képest igen rövid, 75 perces verzióban Leslie Banks alakítja a kisembert. Szintén több fel- és átdolgozást megért a mi Molnár Ferencünk Liliomja (augusztus 2. 01:45, m2 ). Most egy egészen korai értelmezés kerül képernyőre. A Metropolis atyja, Fritz Lang éppen abban az évben álmodta vászonra a történetet, amikor Hitchcock először filmesítette meg a férfi történetét, aki túl sokat tudott. A majd két órás Charles Boyer-re alapozott alkotás érdekessége, hogy műfaji megjelölése vígjáték. Martin Scorsese Dühöngő bikája (július 30. 00:15, TV2)  túl mestere rangján, abban hasonlít elődeire, hogy egyetlen ember körül forog a verkli. Az életrajzi alkotás Jake La Motta középsúlyú ökölvívó világbajnok viszontagságos életét mutatja be Robert De Niro Oscart érő alakításában. De Niro olyannyira mindent megtett a hatás kedvéért, hogy hajlandó volt húsz kilót felszedni a szerepért.


Egy szép ősi szokáson keresztül mutatja be a mongol társadalmat
Luigi Falorni és Byambasuren Davaa: A pityergő teve története
A való világ képei visszahúznak a Földre. Jó a kapás a doku-merítésben. Magyar vonalon a közelmúlt fikciómentes látképe. Bódis Kriszta 2004-ben Amari kris - Az eskü törvénye (július 28. 22:15, m2) címmel a sajátos cigány törvényhozást mutatta be, melynek lényege, hogy a hagyomány jegyében a vitás ügyekben a vének tanácsa dönt, s a döntés megfellebbezhetetlen. A másik Csepel (július 28. 03:10, DUNA Televízió) szintén a „saját törvényre” fókuszál. Wilt Pál kamerája előtt megelevenedik az a kör, amely tudatosan kivonta magát a Vörös Csepel diktálta munkás-rendből, s dacolva a hatalommal a hagyományos értékeket próbálta szem előtt tartani. A filmet Gulyás János fényképezte. A stílus változik, a problémák is, amint átlépünk Amerikába. A Michael Moore-sorozat egy kevésbé ismert munkával kecsegtet. A Hű, de nagy! (július 30. 22:05, m1) nem kíméli Bush álombirodalmát, belenyúl a könnyűipar bombabiztos szerkezetébe, s felteszi a kérdést: miért telepítik át a termelést Mexikóba vagy Indonéziába a megavállalatok? Némi áthajlás a fikcióba Luigi Falorni és Byambasuren Davaa szívhez szóló számos nemzetközi díjat nyert dokumentum-játékfilmjével. A pityergő teve története (július 31. 23:15, m1) egy szép ősi szokáson keresztül mutatja be a mongol társadalmat: ha az újszülött tevebébit anyja megtagadja, a nomádok hívnak egy hegedűst, hogy játékával elbűvölje a nőstényt, akiben a zene hatására talán újra feltámadnak az anyai ösztönök. És minden jó, ha jó a vége…