A King of Fashion a magyar divattervező, Király Tamás élettörténetét dolgozza fel különleges, kísérleti módon. „A 80-as évek budapesti underground szcénájából lehengerlő alkotásaival és különlegesen koreografált bemutatóival emelkedett ki. Király Tamás, akit a német Stern magazin Kelet-Európa Jean Paul Gaultier-jeként említ, hamar berobbant a nemzetközi divatiparba; olyan neves tervezőkkel együtt mutatta be kreációit, mint Vivienne Westwood. Pályáját világszintű érdeklődés kísérte: munkásságával kiemelten foglalkozott az iD magazin és a Vogue is. 2013-ban váratlanul holtan találták budapesti lakásában.

Nedeczky Dóra (fotó forrása: Kreatív Európa MEDIA)

Ez a megrendítő életút adta a projekt kezdőpontját, de a film túlmutat majd Király Tamás személyes történetén. A forgatókönyv fejlesztése során egyre inkább eltávolodtunk a film dokumentarista alapjaitól, és fokozatosan eltolódtak a hangsúlyok a fikció irányába. A filmnek adtunk egy mágikus-realista fikciós keretet, melyben azzal a gondolattal játszunk el, hogy mi lenne, ha kapnánk egy második esélyt az élettől. Emellett a King of Fashion továbbra is bepillantást enged a közép-európai régió viharos történelmébe és egy művész életébe, aki egy posztszovjet világban próbál érvényesülni.”

A Kreatív Európa MEDIA támogatása Nedeczky elmondása szerint a legjobb időben érkezett. „Óriási segítséget jelentett a produkciónak, és új lehetőségeket engedett felfedezni mind a kreatív anyagok fejlesztésében, mind pedig partnerek és további finanszírozás felkutatásában. A fejlesztési időszak során a két legfontosabb és legösszetettebb célunk a teaserünk leforgatása, illetve a forgatókönyv végleges változatának elkészítése volt.

Varga Noémi: King of Fashion (fotó: Moviebar / Mindwax)

A projekt kísérleti természete és különleges látványvilága jelentette számukra a legnagyobb kihívást. „Az első lépésünk az volt, hogy legyártsuk a teaserünket magas szintű szakmai körülmények között, ami első számú eszközünk lehet további partnerek, finanszírozók felkutatásához. Ebben a teaserben maximálisan érvényesíteni tudtuk az elképzeléseinket, és lehetőségünk volt tesztelni a forgatási módszerünket is. A teaser elkészítése egyúttal biztonságos terepet adott arra is, hogy felkutassuk a jövőbeli szereplőinket, helyszíneinket, részlegvezetőinket, lehetséges partnereinket, és ki is próbálhassuk velük a közös munkát.

A Kreatív Európa támogatását megelőző szakaszban több projekt- és forgatókönyv-fejlesztési workshopra is bekerültek, többek között a FLAMIN – New Approachesre és a Sheffield Doc/ Fest MiniMarket-re is. „Ezek során hamar felfedeztük, hogy egy teljesen más jellegű, személyre szabott forgatókönyvfejlesztési módszerre van szükségünk. A MEDIA támogatása lehetővé tette számunkra azt a luxust, hogy több héten át napi szinten, intenzíven tudtunk foglalkozni kizárólag a forgatókönyvvel.

A cikk elsőként nyomtatásban, a Kreatív Európa MEDIA 2020-as Kreatív Európa történetek című kiadványában jelent meg.
Címlapfotó: King of Fashion