Az Umatik stúdió első mozikba került munkája a 2014-es Manieggs – Egy kemény tojás bosszúja volt. Miklósy Zoltán számítógépes animációval készült rendezése az amerikai akciófilmek bombasztikus sablonjait figurázta ki. A tojásdad akcióhősökről szóló egész estés alkotás állami támogatás nélkül készült el, de rögtön a világhírű animációs fesztiválon, Annecy-ben debütált, majd a miskolci Cinefesten, a bukaresti Anim'est fesztiválon, a Cottbusi filmfesztiválon, a Magyar Filmhéten és a brüsszeli Anima fesztiválon is szerepelt.

Miklósy Zoltán: Manieggs – Egy kemény tojás bosszúja

A stúdió következő, jelenleg is készülő munkája családi animációs filmnek ígérkezik, sok kalanddal, akcióval és humorral, mindezt westernkörnyezetben. A Solo Lobo megvalósulásában fontos szerepet játszik a Kreatív Európa MEDIA program, a filmterv 2016-ban nyert támogatást forgatókönyv-fejlesztésre pályázatukon, ugyanebben az évben pedig az Annecy-i Nemzetközi Animációs Fesztivállal párhuzamosan megrendezett MIFA pitchfórumán is bemutathatták az alkotók.

A Solo Lobo előzetese

A címszereplő Solo Lobo egy ügyetlen bandita, aki egy öszvér hátán járja a prérit, hogy utazókat raboljon ki, legtöbbször kevés sikerrel. Egy nap viszont egy kölyökkutyát is zsákmányol, akinek gazdájától szép jutalomra számít. A kutyus viszont alaposan felforgatja a bandita életét, nem lesz egyszerű hazaszállítani a gazdájához, mert mások is fenik rá a fogukat.

Az Umatiknál nemcsak egész estés film, hanem tévésorozat is készült, a Janó Manó és az elveszett harmatcseppek című szériájukkal is elnyerték a Kreatív Európa MEDIA támogatását. A tizenkét részes sorozat főhőse egy kis pamacs-manó, aki az erdőt gondozza. Laboratóriumában varázsfőzeteket készít, amelyeknek legfőbb alapanyaga a reggeli harmat. Csakhogy egy reggelen sehol sem leli a harmatot, ettől pedig felborul az erdő lakóinak megszokott élete. Janó Manó és egy barátja felkerekednek, hogy felkutassák az elveszett cseppeket.

A Janó Manó második részének előzetese 

Bár vevő bőven akad a gyerekeknek szóló műsorok nemzetközi piacán, a mezőny eléggé telített, a legtöbb televíziós társaság pedig szigorúan specifikálja a tartalmat és a formátumot is – Konrád Évától, az Umatik producerétől megtudhattuk, hogy a Kreatív Európa ezen a téren is segítséget nyújt, például a MIPCOM-on (Franciaországban tartott televíziós és digitális szórakoztató tartalmak vásárán) is sok teret biztosított nekik meetingekhez, konzultációs lehetőségeket és elérhetőségeket adott különböző tanácsadókhoz, akik a további partnerek felkutatásában segítik őket. 

Az Umatik stúdióról további információk a hivatalos oldalon olvashatóak, a Kreatív Európa pályázatairól pedig itt lehet tájékozódni. 

Borítókép: Janó Manó és az elveszett harmatcseppek (Forrás: NMHH)