Bergendy Péter: A vizsga (Fotó: Vertigo Média)
Piaci stratégiájuk évekig a fokozatos, kiszámítható növekedésre épült, 2014-ben viszont ugrásszerűen megnőtt a bemutatott filmjeik száma, azóta éves szinten átlagosan 30-40 között van. 2018-ban ők mutatták be az év legsikeresebb magyar filmjét, a Valami Amerika 3-at, ami átlépte a 372 ezres nézőszámot is.
Az ügyvezető szerint nézőszámok tekintetében hiába éli reneszánszát az art film, a mozis forgalmazás időtartama jelentősen lecsökkent. Ezért is örül, hogy a fontosabb, fesztiváldíjas külföldi és a más mozikból kiszoruló magyar filmjeik utánjátszásához rendelkezésükre áll az Art+ Cinema, amelyet 2015-től üzemeltetnek. A magas éves filmszám miatt is kiemelten számítanak a MEDIA támogatásaira.
Az Art+Cinema terme (Fotó: Vertigo Média)
A programról Berta azt mondja, nélkülözhetetlen segítséget jelent a működésükben. „A különféle pályázatok jelentik a kiszámítható működésünk szerves részét, a program ráadásul hétéves viszonylatban jelent jövőképet. Mint minden programnak, ennek is vannak olyan részei, elemei, amelyekben progresszióra lenne szükség, de sok mindenben változott előnyére az évek során. Ráadásul nemcsak kikérik a résztvevők véleményét, de sok esetben be is építik a konstruktív javaslatokat a kiírásokba.”
A Vertigo nem csak keresi a megfelelő tartalmakat, hanem alkalmanként be is fektet reményteli projektekbe. Pillanatnyilag két magyar filmben működnek közre koproducerként, Nagy Zoltán Impromptu és Hartung Attila Senki nem megy sehova című alkotásaiban.
Berta Balázs: Erős magyar vonalat viszünk
A Vertigo Média az európai és és magyar art-filmek, valamint a minőségi közönségfilmek egyik első számú hazai forgalmazója. Magyar vonalon legutóbb Lajkót állították pályára, de hozzájuk fűződik 2018 legnézettebb magyar filmje, a Valami Amerika 3 is, most pedig a gyártási oldalon is kipróbálják magukat. Berta Balázzsal, a Vertigo Média vezetőjével beszélgettünk.