Az Urániában kéthetenként megrendezett Gyújtópont sorozat szombati témája a reklámfilm és videóklip, ahol az alkotók személyes jelenlétét is beharangozták. A vetítést követően elmaradt a westendes és a nyugati-trendes stílus képviselőinek az összeütközése a kávézóban, hiszen az előbbiből Bergendy Péter, az utóbbiból Fazakas Péter és Antal Nimród hiányzott. Herendi Gábor a reklámfilmek, Rohonyi Gábor pedig a társadalmi reklámok, videóklipek előnyeit és hátrányait ecsetelte Stőhr Lóránt és Vaskó Péter kérdéseire.
Még több magazin
magazin
Cancel culture az anatóliai tájban: Nuri Bilge Ceylan új filmjének tanár főhősét azzal vádolják meg, hogy bántalmazza a diákjait. Az Elszáradt…
továbbmagazin
Igazi klasszikusok és friss, idén debütált filmek is érkeznek a streaming szolgáltatókhoz áprilisban. A legismertebb Don, Cate Blanchett…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié