A tartalomból:

A 007-ES MODELL
- Hirsch Tibor: Bond színeváltozásai (A 007-es modell)
- Szabó Ádám: Otthagyni a Nőt (James Bond és a Kényelemhányados)
- Huber Zoltán: A kém, akit szeretünk (A Bond-imázs)
- Hubai Gergely: Dum-di-di-dum-dum (Bond-zenék)

A 007-es kalandok népszerűsége akkoriban érte el a csúcspontját, amikor a fogyasztói társadalom nagy ideái a hidegháborús paranoia fűtötte imperializmussal, illetve a hatvanas évek felszabadultabb légkörével, a nyíltabb szexualitással találkozott. Bár a szuperkém változatos bevetései mindig gondosan követik az aktuális politikai és társadalmi viszonyokat, a sikeres
alapképlet nagyrészt a mai napig érintetlen. Bond mindig is egy olyan férfiasan áramvonalas próbababa volt, aki tökéletesen mutat a férfimagazinok címlapjain, miközben trendi luxusmárkákat, költséges hobbikat, vagy épp felső kategóriás turista-attrakciókat reklámoz.

TONY SCOTT
- Sepsi László: Ellenőrzött vonatok (Tony Scott)
- Varró Attila: Robotpilóták (Kultuszmozi: Top Gun)

Tony Scott az elmúlt harminc évben Hollywood meghatározó figurája volt: bár ritkán részesült olyan egyöntetű kritikai elismerésben, mint hét évvel idősebb fivére, Ridley Scott, az 1986-os Top Gun óta megkerülhetetlen formálója az amerikai tömegfilm arculatának. Életművének legfontosabb vezérfonala a hagyományos férfiszerepek hanyatlásának feltérképezése, stílusára nagyban hatott a klipek gyorsmontázsa.

CHRIS MARKER
- Bikácsy Gergely: Utópia-macskák (Chris Marker)
- Bíró Yvette: Az idő spiráljában (Chris Marker: Nap nélkül)

Chris Marker a francia újhullám legizgalmasabb dokumentumfilmese, újrafogalmazta a valóság, a kamera és a dokumentumfilmes viszonyát. Társalkotója volt Resnais és Duras Szerelmem, Hiroshimájának. Állóképekre komponált rejtelmes sci-fije, a Kilátóterasz (1962) máig elemzések tárgya. Riportfilmje, a Szép május (1963) a cinéma vérité friss szemléletének kiemelkedő dokumentuma, telve Godard-i képi leleményekkel.

MAGYAR MŰHELY
- Kovács Bálint: Megtalálni a kulcsot (Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal)
- Kelecsényi László: A többi néma csend? (Krúdy Gyula mozijában)

PSZICHOTHRILLER
- Varga Zoltán: Lélekmélyi alvilág (A pszichothriller)
- Varró Attila: Kettős hatás (Jaume Balagueró: Amíg alszol)  
- Csiger Ádám: A könyörtelen színház (Az art-giallo)

A pszichothrillert mindmáig a horrorral határos műfajként jegyzik, holott világmagyarázata nem a természetfölötti szörnyűségekre, hanem nagyon is valóságos társadalmi, családi defektekre, mindenekelőtt a végzetesen elrontott apa- és anyaszerepekre épül.

FESZTIVÁL
- Schubert Gusztáv: A dózse rinocérosza (Velence)

MARILYN MONROE
- Ádám Péter: A védtelenség diszkrét bája (Marilyn Monroe 2. rész)

TELEVÍZIÓ
- Kovács Gellért: Motorizált gengszterék (Kurt Sutter: Kemény motorosok)

KRITIKA
- Alföldi Nóra: Nápoly felett az ég (Matteo Garrone: Reality)
- Pintér Judit Nóra: Haneke poklai (Michael Haneke: Szerelem)
- Vincze Teréz: Vicces, de nem nevetünk (Ulrich Seidl: Paradicsom: Szeretet)
- Margitházi Beja: Lombtalan álmok (Vancsó Zoltán: Álomvölgy)

A Filmvilág már az interneten (dimag.hu) is előfizethető és olvasható!