Ádám Péter: Mestervágás első kardcsapásra (Kifulladásig: egy kultuszfilm születése – 1. rész)
Bikácsy Gergely: Ugróiskola (Jean-Luc Godard: Bevezetés egy (valódi) filmtörténetbe)
Hatvan évvel ezelőtt forgatta le Jean-Luc Godard a francia új hullám legendás filmjét. JLG rendkívül sokat kockáztatott improvizatív rendezői módszerével, de a rendhagyó stratégia vakmerősége maradandó remekművet eredményezett. A Kifulladásig az egyik legtöbbet idézett, legtöbbet elemzett alkotása lett a mozi történetének.
KÁDÁR-KORI CENZÚRA
Szekfü András: Egy problémás film (Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal – 1970)
Báron György: Megint Tanú (Bacsó Péter: A tanú)
A szocialista országokban nem utólagos cenzúra működött, a kultúrpolitika már az első forgatókönyvi változattól folyamatosan beleszólt a filmkészítésbe.
MAGYAR MŰHELY
Várkonyi Benedek: Viharok és Hitchcock-seregélyek (Beszélgetés Almási Tamással)
Soós Tamás Dénes: „Ez már a Family Guy-generáció” (Beszélgetés Hartung Attilával)
Margitházi Beja: Szinkrontolmács (Stőhr Lóránt: Személyesség, jelenlét, narrativitás)
Kovács Ágnes: Palaszürke égbolt (Színdramaturgia: Magasiskola)
MŰFAJOK ÉS MÉMEK
Varró Attila: Az önző mémek (Zsánerfilmek tipológiája)
A posztmodern tömegfilm kiszolgálva a kortárs közönség fokozódó éhségét az ingerbőségre, egyre gátlástalanabbul keveri a zsánereket, és ezzel elmossa a műfaji határokat. A félreértések és értelmezések zűrzavarából csak egységes, világos és logikus műfaji tipológia segítségével lehet kijutni.
Iránytű a zsánerfilm labirintusában.
ARCHIVÁLT TÖRTÉNELEM
Barkóczi Janka: Nem öregszenek (Archív felvételek újrahasznosítása)
Zalán Márk: Katonák voltak (Peter Jackson: They Shall Not Grow Old)
Amikor az amerikai médiamágnás Ted Turner 1989. november 9-én bemutatta televíziós csatornáján a Casablanca színezett verzióját, sokan a szívükhöz kaptak. A színezés az 1990-es években kiment ugyan a divatból, de Peter Jackson színes-hangos első világháborús „dokumentumfilmje” nyomán most újra fellángolt a vita.
ÚJ RAJ
Pernecker Dávid: Maguknak köszönhetik (J.C. Chandor)
A Krízispont teljesen új szemszögből tekintett az évtizedek során sokak által kivesézett pénzügyi-banki thrillerek és drámák műfajára.
KÉPREGÉNY-ÉLETRAJZOK
Demus Zsófia: Fénykép az életrajzban (Isabel Quintero – Zeke Peña: Photographic: The Life of Graciela Iturbide)
Kránicz Bence: Szorongó biciklisták (Pierre Godeau: Raoul Taburin)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Családi kríziskatalógus (Karlovy Vary)
Schreiber András: Öt nem túl könnyű darab (Sehenswert/Szemrevaló)
FILM/ZENE
Déri Zsolt: Nico nem akar ikon lenni (Susanna Nichiarelli: Nico, 1988)
STREAMLINE MOZI
Szabó Ádám: Add át magad a táncnak! (Nicolas Winding Refn: Too Old To Die Young)
Lichter Péter: Alvajárók a villamoson (Paul Thomas Anderson: Anima)
KRITIKA
Gelencsér Gábor: Az adó Paradicsoma (Denys Arcand: Az amerikai birodalom bukása)
A címlapon: Icíar Bollaín - Út a királyi operába – A Cirko Film szeptemberi bemutatója
Kérünk mindenkit, aki szereti a filmet, fizessen elő a Filmvilágra, az egyetlen magyar filmművészeti folyóiratra. Egy évre csak 4740 forint. https:///eshop.posta.hu/storefront