vitavezető: Vasák Benedek Balázs, opponens: Erhardt Miklós

Erhardt a bevezetőben a problémáit vetette fel, miszerint a filmben használt toposzok (Trabant, ingázás, vidéki élet), mennyire hitelesek.
A rendező válaszában elmondta: "színházi agya van", számára nagyon fontos a hatás. A vidék a mese szintjén jelenik meg. Tudatos volt, hogy társadalmi színezete ne legyen a filmnek, ezért van az, hogy az étterem ne magyar legyen, a klotyó ne csak klotyó legyen.
Erhardt szerint a film legjobb jelenete, amikor az idős férfi vetkőzteti az ágyon a fiatal férfit, a legrosszabb pedig a rendőrnős jelenet, mivel nem adott semmilyen pluszt, ezenkívül az a rész, amikor a vasúti fülkében rájuk nyitnak nagyon stilizált. Erre Mundruczó kifejtette, hogy őt elsősorban a szerelmi négyszög érdekelte.
Vasáknak is a rendőrségi jelenettel volt problémája, de a rendező kifejtette, hogy fontosnak tartja Brúnó haláltáncát, és nem gondolja azt, hogy ez a nézőkre nincs hatással. "Nem akartam, hogy valóságíze legyen, modellértékűnek szántam."
A beszélgetés kezdett nagyon 'elcsúszni', Janisch Attila filmrendező, a Filmszemle Tanács tagja ki is fakadt, hogy "számon kértek toposzokat, pedig jól van keverve, számon kéritek a harsányságát, pedig az a lényeg, hogy harsány..., sem az idő, sem a tér nem döntő, bárhol játszódhatna...".
Miskolczi Péter (producer, a Filmszemle Tanács elnöke) is hozzátette, hogy nem érti, melyik film vitájára jött be, "nem erről kéne beszélni".
Erhardt számon kérte a rendezőtől, hogy miért nem radikálisabb a film. Mundruczó elmondta, hogy ezt sok embertől hallotta már, de ő nem akart radikális, vagy brutális filmet csinálni, Mindenekelőtt a szerelmi négyszöget akarta ábrázolni.
Erhardt erre reagálva, felvetette, ha ez volt a fontos, akkor a lány szerepe miért nincs jobban megrajzolva?
A rendező szerint a lány nem tud ennél többet, nem tud szeretni, őt szeretik. "A lány olyan, mint egy növény. Hazamegyek locsolgatom és kész. Ameddig nincs probléma, addig nem kell vele foglalkozni."
Mundruczó kifejtette még, hogy a Nincsen nekem vágyam semmi klasszikus mozi akar lenni, nagyon színes filmet akart, szinte óvodai színeket akart látni, a párbeszédekben arra törekedett, hogy hősei pattogós, rövid mondatokban beszéljenek.