Jean-Paul Civeyrac két alkotásának leglátványosabb problémaköre a férfi-nő kapcsolatának sokfélesége, különös tekintettel az egyik fél esetleges hiányára. A 2002-es Ha a férfi gyengéden szeret...-ben (Toldi, 19:00) a fiú egy korábban felszívódott lányra vár, míg a Fantomok (Toldi, 21:00) több szereplőjét is hasonló hiányérzet gyötri. A 2001-ben készült Fantomokban a rendező-forgatókönyvíró visszahozza a holtakat és az emlékképeket, hogy hús-vér szerelmeik találkozhassanak velük. Civeyrac filmjeit azoknak az erősebb idegzetű nézőknek ajálnjuk, akik szeretik a lassú, statikus filmeket.

La Mancha eltévedt lovagja maga a rendező, a szegény Terry Gilliam. A tíz évnyi felkészülés után a forgatás kezdetekor füstbe ment terv a híres Cervantes-regény alapján íródott, címe The Man Who Killed Don Quixote (lett volna). Emléket viszont állítottak neki, ha mást nem, a munka kezdete előtt nyolc héttel ugyanis megjelent Keith Fulton, Louis Pepe werkfilm-készítés céljából. Innentől kezdve rögzítették a baljós jeleket, és a készülő film sorsát cipelték a kamerájukban. Filmjük egy nagy tehetség szomorú kudarcának dokumentációja. Az operatőr Louis Pepe, a narrátor Jeff Bridges. Örökmozgó, 16:30

Mark Romanek videoklip-rendezőként is ismert, Madonnával, az REM-mel is dolgozott együtt (az REM Strange Currencies című videóján nyugodtan számon kérhetjük az alkotó képalkotási igényességét és eredetiségét, zene és kép abszolút összhangját). A Sötétkamra a fotókon megörökített emberi boldogságot megőrizni vágyó főhős félelmetes története. Érdekes, hogy Robin Williams idén immár két filmben is átállt a másik oldalra - kérdéses előjelű figurát alakítva ( Christopher Nolan Álmatlanság című thrillerében egy ördöngös gyilkost játszik a rendőr Al Pacino mellett). Akár megunta a sok Patch Adamst és Flubbert vagy a Good Will Hunting-féle jótevő értelmiségi szerepeket, mint amilyennek a Holt Költők Társaságából is megismerhettük, akár nem, Williams neve általában garancia arra, hogy hiteles alakítást láthatunk. Kossuth, 17:00