A kanadai Twin Peaksnek nevezett Gyanús folyó melankolikus utazás egy észak-amerikai országúti motel környékén, ahol a természet, a végtelen fenyveserdő legyűrhetetlenül uralkodik a tájon és az emberek lelkén. A környezet nem kínál sok lehetőséget, a legközelebbi város is elérhetetlen távolban fekszik, valahol a folyó mentén. Leila, a kis motel vitaminhiányos recepciósa a maga módján próbál izgalmat vinni unalomban nem szűkölködő mindennapjaiba és házaséletébe: kisebb szexuális kalandokat vállal 60-100 dollárért a szállóba betérő vendégekkel. Egy alkalommal azonban különös kapcsolat szövődik közte és egy szállóvendég között. Érzelmekről láthatólag nincsen szó, azonban Leila mégis úgy érzi, valami történik vele. A történet hosszasan mutatja be az egyre gyakoribb autós kirándulások során szövődő ”szerelmi” kapcsolat alakulását. Amint a természet ösztönei tarthatatlanná teszik a recepciós lány helyzetét férje és családja előtt, a szerelmespár elszökik a motelből. Nem messzire, egy közeli házba, ahol kiderül a szörnyű igazság – a férfi mindössze barátai számára hozott új ”húst” az elveszett pótlására. Leila, mielőtt a megvadult férfiak hidegre tennék, elszökik a házból, hogy a folyón átgázolva visszatérjen régi életéhez. A filmben Leila története mellett, ahhoz néhány ponton kapcsolódva fut egy másik szál, a motelben megszálló család véres tragédiája, amelynek egyetlen igazi áldozata az árván maradt kislány. A film azok közé az északi, balladisztikus hangvételű filmek közé tartozik, amelyekben a hosszú, feszült és üres csendet néhány szűkreszabott emberi mondat és a tompa ütések hangja szakítja csak meg.