filmhu: Történeted kiindulópontja egy fiatal pár, akik az esküvőjük előtt állnak, ám az idill egyszercsak megbomlik. Kiderül valami és elindul a lavina…

Orosz Dénes: Szereplőim pályakezdő értelmiségiek. A Melletted a bizonytalanságról szól, hiszen nem látható előre, hova fut ki egy kapcsolat. Még azok is, amelyek hosszabb ideje jól működnek, magukban rejtik az azonnali szétesés lehetőségét. A szexualitás a mozgatórugó, az alap, de ezzel kapcsolatban nem lehet mindig őszinte az ember.

filmhu: Ezt hogy érted? Nem az építi a kapcsolatokat, hogy a felek közösen megbeszélik a felmerülő nehézségeket?

O.D.: Arra gondolok, hogy nem lehet folyamatos, állandó az őszinteség. Egy rossz szeretkezés után nem mondod feltétlenül azt, hogy hú, ez borzalmas volt. Illetve néha mondod, de olykor elhallgatod az elégedetlenséget, ami nem feltétlenül a partnerre irányul – lehetsz elégedetlen magaddal is.  Vannak jótékony hazugságok is, lehet úgy is hazudni, hogy azzal jót tesz az ember. Persze ha huzamosabb ideig nem működik valami, akkor be kell látni, hogy nincs értelme.

filmhu: Hogy jelenik ez meg a filmedben?

O.D.: A lány szabályokat állít fel, hogy elkerüljék a szőnyeg alá söprést. Lényege, hogy mindent el kell mondani. Ez a szabályosdi azért jön létre, hogy megszilárdítsa a kapcsolatot, de pont ez ingatja meg.

filmhu: A Filmművészeti Egyetem végzős hallgatója vagy, részt vettél Kapitány Iván új filmjének, a Kútfejeknek a forgatókönyvi munkálataiban is.

Lehet úgy is hazudni, hogy
azzal jót tesz az ember
O.D.: Közönségfilmeket szeretnék írni. Úgy gondolom, hogy egy jó filmhez kell egy izgalmas felszíni történet, ami magával viszi a nézőt, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy felszínes lenne.  Egy ilyen történetbe csomagolva sokkal jobban átjön a mondandó annál, mint ha minden egyes pillanatban ezt sulykonánk. A szimbólum benned születik, nem szerencsés, ha meg van mondva, hogy mit gondolj. Jobb, ha észre sem veszi a néző, mi történik benne. Ezért választottam ezt a könnyedebb formát. Ott van például Molnár Ferenc, aki könnyed, fogyasztható, mégis sokrétegű történeteket írt. Összeállt a fejemben ez a történet, ami egy vígjáték. Nem akartam humortalan melodrámát. A forgatókönyv megtetszett Kapitány Ivánnak, ő lett a producere a Mellettednek.

filmhu: Húsz percbe sűrítetted bele a mondandódat. Hány nap alatt vettétek fel?

O.D.: Hat napot forgattunk. Templomban, parkban, lakásban, utcai helyszíneken. Szerencsére semmiben nem szenvedtünk hiányt, minden stimmelt, és remek volt a stáb. Külön kiemelném Fillenz Ádám operatőrt és Kovács Zoltán vágót, akik mindketten igazi alkotótársak voltak. Velük szeretnék a jövőben is dolgozni. Abszolút egy húron pendültünk. 

filmhu: A színészeket hogy választottad ki?

O.D.: Mindkettejüket ismertem már az egyetemről.  Mészáros Béla pont az humoros figura, akinek van kisugárzásra, de a nők mégis képesek manipulálni. Kátya musical szakon végzett, ő az irányító figura a filmben. Egy hónapon keresztül próbálták a szöveget, felszabadultan kóstolgatták egymást, ketten remek párt alkottak.

filmhu: Tervek a jövőre nézve?

O.D.: Már a fejemben van az első nagyjátékfilmem ötlete.