filmhu: Miért pont ezt a filmtervedet forgattad le?

Szabó Réka: Alapvetően besorolhatatlan műfajú kortárs táncszínházi előadásokat rendezek, koreografálok, a Tünet Együttes művészeti vezetőjeként. Darabötleteim vannak, amihez sokszor társul formanyelvi elgondolás. Olyan képi világra bukkantam egy munkánk, a Nincs ott semmi című előadás létrehozása során, amiből rögtön tudtam, hogy filmet szeretnék csinálni. Egy nagyon speciális táncfilmet.

filmhu: Hogyan választottad ki a stábodat?

Sz.R.: A táncos szereplőkkel régóta dolgozom együtt (Dózsa Ákos, Góbi Rita, asszisztensem volt Szász Dániel). Az operatőrökkel nehezebb volt a helyzet – amikor még nem volt biztos támogatásunk, Jancsó Nyika és asszisztense, Mayer Bernadette karolták fel a film ötletét, mert tetszett nekik. Amikor másodszor futottunk neki a filmnek, Nyika instrukciói alapján Becsey Kristóf, fiatal operatőr volt a társunk. Korai Zsolttal régóta dolgozunk együtt, ő végezte a film utómunkáját.

 

{extrainfo}


filmhu: Hogyan állt össze a költségvetés?

Sz.R.: Többen ígértek támogatást, végül csak az NKA Táncművészeti Kollégiuma támogatott minket hatszázezer forinttal. Ennek durván háromszorosa volt a film költségvetése. A hiányzó részt önerőből, illetve a Tünet Együttes működési támogatásából fedeztük. Segített az L1 Táncművek, a Flórián Műhely és a Trafó Kortárs Művészetek Háza, a próbákhoz, illetve a forgatáshoz ingyenesen adták a tereiket. Még reménykedünk, hogy az NKA Zenei Kollégiuma beszáll a jogdíjak fedezésébe.

filmhu: Mi volt a legjobb élményed a forgatás alatt?

Sz.R.: A forgatás szünetében a képernyőre meredtem, majd a színpad felé fordultam, hogy megnézzem, hogy néz ki élőben a képernyőn mocorgó kis fekete paca. Meglepődtem.

 

 


filmhu: Mi volt a legrosszabb élményed a forgatás alatt?

Sz.R.: Amikor fel kellett másznom a kamerához a Trafó ingó építményén 8 méter magasra, lábujjhegyre állni, és felfelé belenézni a kamerába, hogy ellenőrizzem a képminőséget.

filmhu: Mit vársz az idei szemlétől, mi érdekel a mezőnyből?

Sz.R.: Főleg a kísérletező, új utakon járó filmek érdekelnek. Az Ariadné fonala előzetese felkeltette az érdeklődésemet. Sajnos kevés az időm, nem tudom, hány filmre jutok el.

 

 


filmhu: Milyen díjra érzed esélyesnek a filmedet?

Sz.R.: Jól esne bármilyen elismerés, de különösebben nem foglalkoztatnak a díjak.

filmhu: Legtöbbször felvett jelenet?

Sz.R.: Az egész film két snittből áll. Mindkettőt nagyon sokszor vettük fel.

filmhu: Melyik A kategóriás fesztiválon látnád a legszívesebben versenyben a filmed?

Sz.R.: Bármelyiken szívesen viszontlátnám.

 


filmhu: Hány néző tenne téged boldoggá?

Sz.R.: Egy is elég, ha sportos testalkatú, elég okos és gazdag.

filmhu: Mi a legmeghatározóbb élményed a Magyar Filmszemlével kapcsolatban?

Sz.R.: Amikor a kedvemért újra levetítették Kenyeres Bálint A repülés története című filmjét. Lekéstem ugyanis a vetítést.