A magyar Árpád-házi televízióban elég régóta, de a rendszerváltás óta mindenképp, tüntetőleg s kizárólagosan rühellik a nem tévés filmalkotókat. Politikai irányultságtól függetlenül is érzékelhető ez a kontinuus utálat: nem rendelnek tőlük, nem dolgoztatnak velük, nem tűzik műsorukra alkotásaikat (például: mintha a magyar dokufilm kihalt volna…), lehetőségük szerint belerondítanak egy-egy filmes- tévés koprodukcióba (már ötlet szinten). Alig két hete volt, hogy Mészáros Márta egy ATV-s interjúban nyomatta ebbéli személyes sérelmeit: több produkcióját félbe hagyatták, riportfilmjeit leállították, magyarázat nyista! - sőt, a televízió jelenlegi vezetői (elnöke) még válaszra se méltatták. Mészáros Márta nagyobbrészt Lengyelországban él, a lengyel tévés gyakorlatra hivatkozva - amely a nálunk honosnak ellenkezője!-, jó szakácsnős modorban osztogatta a mieinket, mondván: „nem is érti!”
Még több magazin
magazin
Működhet-e úgy egy bűnügyi film, ha a bűntett olyannyira megfoghatatlan, hogy sok néző észre sem veszi azt? A Hukkle esetében a bűntény csak arra…
továbbmagazin
Cancel culture az anatóliai tájban: Nuri Bilge Ceylan új filmjének tanár főhősét azzal vádolják meg, hogy bántalmazza a diákjait. Az Elszáradt…
továbbFriss
Filmpremierekkel érkezik a 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál
Herendi Gábor futókról szóló romantikus vígjátékot készít
Ők az idei Mozgókép Fesztivál életműdíjasai
Élőzenével kísért némafilmekkel ünnepli a magyar film napját az Uránia
Idén májusban is lesz Artmozik éjszakája
Foroghat a Ványa bácsi, a Magyar királylányok és az itt élő svábokról szóló dokfilm is
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié