A workshop létrejöttében és a 14 film gyártásában a Kino Alfa produceri cég segít, az eszközökben a 2.8 Rental, kellékben és díszletben a Prop Club és teremben, szállásban a CEU – Közép-európai Egyetem.
A kurzus résztvevői:
James Cawood, Egyesült Királyság
Jhong Yuan Chang, Tajvan
Lane Dabringhausen, Németország
Zhiwen Ding, Kína
Jakab Edit, Kanada
Coralie Hina Gourdon, Francia Polinézia
Leve Kühl, Németország
Xiang Li, Kína
Rakan Mayasi, Palesztina
Joshua Elias Palmer, Amerikai Egyesült Államok
Frank Varga, Kanada
Chun Wang, Tajvan
Hevele Zsófia, Erdély, Románia
Simits Zsuzsanna, Vajdaság, Szerbia
A Freeszfe Egyesület szervezésében Tarr már korábban is tartott mesterkurzust, akkor Bagossy Júlia, Artim Rebeka, Becz Péter és Olasz Renátó meséltek nekünk arról, hogy milyen a legendás rendezőtől tanulni: „Azt akarta, hogy ne korrekt filmet csináljunk. Ne valamilyen elvárásnak akarjunk megfelelni, hanem feszegessük a határainkat.”
Tarr Bélával utoljára a Werckmeister harmóniák 20. évfordulóján beszélgettünk, akkor ezt mondta a filmes oktatásról: „Általánosságban egy kezdő filmesnek a következőt tudom mondani. Nem a filmezést kell megtanulnod, hanem az életet. Ha megérted az életet, akkor utána a stílus megtalál téged, és érezni fogod, hogyan kell filmezned. Minden kérdésedhez hozzáadódik egy stílus, és ha felmerül egy újabb kérdés, arra már kicsit másképpen kell válaszolnod. Lépésről lépésre felépítesz egy saját filmnyelvet, már ha igazi filmes vagy. Diploma pedig nem kell, tőlem soha senki nem kért diplomát.
Szerintem hülyeség, ha valakit azért hívunk színésznek, rendezőnek, szóval szakmabelinek, mert van diplomája. Ha egy operatőr azt hiszi, hogy attól lesz jó operatőr, mert van egy vadonatúj, csiricsáré kamerája, akkor hatalmasat téved. Egy közönséges iPhone-nal is tudsz baromi jó filmet csinálni, az a lényeg, hogy legyen benned energia, düh, bátorság és szarjál az egészre! A 21. században, amikor már egy telefonnal is lehet filmezni, fölösleges megtanulni a szabályokat, mert úgysem vonatkoznak rád.”