A sorozatot a TAVASZ, NYÁR, ŐSZ, TÉL…. ÉS TAVASZ című koreai remekmű indította (V. 1.) , majd a KŐTUTAJ című „latinos” film folytatta (V 15.).
A tajvani film egyik remeke, az ÉS OTT HÁNY ÓRA VAN? (V. 22.) volt a következő állomás, majd sorban BARAN (iráni, V. 29) következett. Ezután SZAMSZÁRA (India) - VI.05, VÉR ÉS ARANY (Irán) - VI.19, DALOK A KONYHÁBÓL (Norvégia, Svédország) - VI.26, SHOUF, SHOUF HABIBI (Hollandia) - VII.03, ÖRDÖGÖK A KÜSZÖBÖN (Kína) - VII.10, A TENGER (Izland) - VII.17, OSAMA (Afganisztán) - VII.24, KILENC KIRÁLYNŐ (Argentína) – VII.31, REMAKE (Bosznia) - VIII. 21, HAWAII OSLO (Norvégia)  - VIII.28. következik.
Ősszel újabb meglepetés-csemegék következnek.

Szamszára, indiai dráma (VI. 5-én)
Tashi, az ifjú láma, három éven keresztül egymagában meditált egy eldugott remetelakban.Ennek végeztével visszatér kolostorába, de ahogy felélednek benne a szexuális vágyak, kétségessé válnak számára addigi életének spirituális értékei. Mielőtt végképp lemondana róluk, meg akarja ízlelni a világi hívságokat, ezért elhagyja a kolostort, és feleségül veszi a gyönyörű Pemát. Tashi, bár boldogan él feleségével és újszülött fiával, nincs felkészülve az élet olyan összetevőire, mint az emberi irigység, az üzleti háborúk, vagy akár hirtelen feltámadó vonzalma egy parasztlány iránt. Újra kell értékelni egész életét.

Vér és arany, iráni játékfilm (VI. 19.)
Hussein pizzafutárként jól látja a gazdagok és a szegények világa között tátongó szakadékot. Éjszakánként olyan lakónegyedekben motorozik, amelyek számára elérhetetlenek. Bármerre fordul, egy álszent rendszer képeibe botlik. Egy éjszakára azonban belekóstolhat a luxusélet gyönyöreibe, még mielőtt a megalázottságból eredő mély érzések teljesen hatalmukba nem kerítik… Jafar Panahi (A fehér léggömb, A tükör, A kör) filmje elnyerte a Cannes-i Filmfesztivál „Egy  bizonyos szemszögből” szekciójának fődíját, valamint a Chicagói, a Tbiliszi és a Valladolidi Nemzetközi Filmfesztivál nagydíját.

Dalok a konyhából, norvég, svéd film (VI. 26.)
A mókás, burleszkszerű jelenetekben, szürreális helyzetkomikumokban bővelkedő film hőse, Folke, egy svéd otthonkutató intézet alkalmazottja. Az intézmény célja, hogy megkönnyítse a házi – elsősorban a konyhai – munkákat az egyedülálló norvég férfiak számára. Folke megfigyelt alanya a magányosan, mindentől és mindenkitől elszigetelten élő gazdálkodó, Isak. A két férfi között barátság szövődik, amely nem csupán a zord körülménynek jelent védelmet, de saját magányuk ellen is, s egyúttal a másik emberért.

Shouf, Shouf Habibi, holland film (VII. 3.)
„Mi a különbség E.T. és egy marokkói között?” -  teszi fel magának a kérdést a marokkói emigránsok fiaként Hollandiában élő 'Ap', 1. E.T.-nek volt saját biciklije. 2. E.T. jól nézett ki. 3. E.T. egyedül érkezett. 4. E.T. meg akarta tanulni a nyelvet. 5. E.T vissza akart menni, oda, ahonnan jött.
A Shouf, Shouf Habibi Albert Ter Heerdt televíziós rendező első kiruccanása a játékfilmek világába, amivel a 2004-es évben azonnal elnyerte az egyik legnagyobb elismerésnek számító hazai filmdíjat, az Arany filmet, valamint a holland filmkritikusok díját is. Ez a keserédes komédia az első olyan mozi, amely a Hollandiában élő marokkói emigránsok helyzetével foglalkozik. Hogyan képes beilleszkedni a második generációs nemzedék úgy, hogy közben meg kell felelnie a szülei által képviselt másfajta értékrend elvárásainak is? A könnyed hangvételű, groteszk és vidám jelentekben bővelkedő film egyetlen család négy gyerekének példáján mutatja be nekünk, milyen problémákkal kell szembesülniük ezeknek a fiataloknak. Központi figurája a középső fiú, 'Ap', aki még maga sem tudja, merrefelé húz is a szíve, meg aztán nem is akar egyelőre megkomolyodni, ezért három haverjával együtt apró stiklikből tartja fenn magát. Nem túl szerencsés azonban, mivel bátyja, 'Sam' a rendőrségnél dolgozik, és minduntalan egymásba akadnak 'munka' közben. Nővére ruhatervezőnek készül, és sehogy sem fűlik a foga az apja által kiszemelt vőlegényekhez, az öccse viszont élelmes kölyök, abból szerzi a zsebpénzt, hogy kompromittáló fényképeket készít arab osztálytársnőiről, akik az iskolában, távol a szülői szemektől szívesen lépik át a szigorú szabályokat. A komikus és tragikus elemeket vegyítő történetet remek arab színészek teszik átélhetővé, az 'Ap'-ot alakító Mimoun Oaissa ezért a szerepéért a Holland Filmfesztiválon a zsűri különdíja mellett a legjobb férfialakítás díját is elnyerte. A film hazájában akkora siker volt, hogy a rendező később televíziós sorozatot is forgatott belőle.

Ördögök a küszöbön, kínai film (VII. 10-én)
Jiang Wen második filmje a japán agresszió idején játszódik, amikor mindenki félt mindenkitől. Egy ilyen helyzetben mit tud tenni az a szegény paraszt, akinek azt adják feladatul, hogy őrizzen két japán foglyot? A film a 2000. évi cannes-i fesztiválon a zsűri nagydíját kapta. „Masterpiece from Asia, universal message on human nature.”

A tenger, izlandi film (VII. 17-én)
Augúst apja, a vén tengeri medve évtizedek óta vasmarokkal irányítja halfeldolgozó vállalatát. Az immár nem sikeres üzletet Augústra akarja bízni, aki viszont Franciaországban él és apja tudtán kívül zeneszerzéssel foglalkozik. Apa most az összes testvért hazatrombitálja Izlandra, hogy bejelentse döntését. Augústot egyáltalán nem érdekli a dolog, más családtagokat viszont igen, és a találkozó alkalmával nemcsak a jelenlegi, de a múltbéli ellentétek is élesen a felszínre jönnek, amit csak tragédiával lehet lezárni. 

Osama, afgán film (VII. 24-én)
Egy 12 éves afgán lány és édesanyja elveszíti állását, miután a Tálibok bezárják a kórházat, ahol dolgoztak. Mivel a család a háborúban elveszítette férfi tagjait, a Tálib-rendszerben ellehetetlenedik helyzetük. A rendszer törvényei szerint ugyanis nők nem élhetnek egyedül. Az anya más megoldást nem talál, minthogy lányát fiúként neveli tovább, Osama néven... A film igaz történeten alapul, amely az első afgán film a Tálib-rendszer bukása óta.

Kilenc királynő, argentin film (VII. 31-én)
„Juan épp a klasszikus pénzvisszaadós trükköt veti be egy vegyesboltban, amikor egy szerencsétlen (vagy szerencsés) véletlen révén összeismerkedik egy sokkal tapasztaltabb szélhámossal, Marcosszal. Mindketten pitiáner gazemberek, idős néniket, gyanútlan magánembereket vernek át és fosztanak ki, de profik, vagyis ügyesen csinálják és ebből is élnek. Néhány közös balhé után aztán még ugyanaznap kapnak egy tippet egy igazi nagy fogáshoz. A célkeresztben egy rendkívül ritka és értékes bélyegsorozat, a Kilenc királynő és annak tökéletes másolata áll, illetve az a pénzzel vastagon kitömött üzletember, aki csak arra vár, hogy a megfelelő emberek átejtsék. Kezdetben minden jól alakul, aztán közbejön néhány váratlan fordulat, végül pedig a szélhámosok maguk is kezdenek kétségbeejtően belegabalyodni az átverések hálójába. És a végén még az is lehet, hogy a néző is át van ejtve...

Remake, bosnyák film (VIII. 21.)
Egy város részekre hullása: Szarajevo pokla az ostrom alatt. Könyörtelenül őszinte film legfrissebb múltunkról.

Hawaii, Oslo,  norvég film (VIII. 28.)
A nyári Osló legforróbb napján különös véletlenek adódnak abból, hogy egymást nem ismerő emberek, illetve emberpárok útja keresztezi egymást. Egy férfi ápoló a jövőt látja, amíg a börtönből kiszabadult rabló mentálhigiéniás intézetben elhelyezett öccsével akar újabb bankot kirabolni, aki viszont diákkori szerelmével készül találkozni Mindehhez hozzájön még egy öngyilkosságra készülődő, levitézlett popsztár. A közös nevező: a Hawaii nevű bár Oslóban.

Sorozatszerkesztő: Lajos Géza