A WGA vezetősége a szervezet vasárnapi sajtótájékoztatóján sikeresnek ítélte a sztrájkot, annak ellenére, hogy a szövetség számos követeléséből keveset tudtak elfogadtatni. Valódi áttörést az internetes és mobiltelefonos műsorszórás területén értek el az írók: részesedést kapnak a letöltött kópiák utáni bevételből (ha van ilyen), amely eddig teljes egészében a produkciós irodák kasszájába folyt. Ez az új média szabályozására tett első eredményes kísérlet Hollywoodban ( a korábbi szerződések nem tartalmaztak erre a területre vonatkozó speciális megoldásokat).

Csalódás viszont, hogy a DVD eladásokért az írók továbbra sem kapnak több pénzt, holott a filmstúdiók bevételének legnagyobb részét már jó ideje a home video eladás adja . Többek között ezért értékeli több WGA tag kényszermegoldásnak a kialakult helyzetet.

A leghevesebb viták a valóság- és talkshow-k, illetve az animációs sorozatok jogdíjai körül folytak. A probléma az, hogy ezekhez programokhoz nem készül szigorú értelemben vett forgatókönyv. Így a producerek nem ismerik el szerzőként azokat a WGA tagokat, akik a műsor utólagos szerkesztésében részt vesznek, pedig az ő érdemük, ha az adott epizód izgalmas, feszes tempójú, drámai. A kérdés tárgyalását végül a WGA vette le a napirendről, bár tervezik a viták folytatását.

A sztrájk az MTI értesülései szerint több mint egymillió dolláros veszteséget okozott. A válság a televíziózás területén súlyosabbnak bizonyult, mint a filmiparban: januárban több nagysikerű sorozat – többek között A Simpson család, a Lost-Eltűntek és a Szökés – sugárzása leállt, talkshow részek maradtak el, a Golden Globe Gála bojkottja pedig jelentős bevételkiesést okozott a közvetítést tervező NBC csatornának.

A filmesek készültek a sztrájkra, több film forgatását meggyorsították, forgatókönyveket rendeltek meg előre. Egy hosszabban elhúzódó bojkott azonban ezen a területen is komoly veszteséget jelentett volna: sokan attól féltek, hogy 2009-ben hollywoodi filmek nélkül maradnak a mozihálózatok.

Oscar Gála tehát lesz, de a helyzet egyáltalán nem stabil. Az előremutató megállapodások és a WGA vezetőség optimizmusa ellenére sok a megoldatlan probléma, az írók pedig nem adják fel. Fokozza a feszültséget az, hogy a hollywoodi rendezők (The Directors Guild of America) és színészek (Screen Actors Guild) 2008. nyarán az írókéhoz hasonló helyzetbe kerülhetnek, amikor lejár a szerződésük az AMPTP-vel és lehetőségük lesz új elvek alapján megszervezni a filmipart.