2003. 05. 30. filmhu
A XXI. század hajnalán a személyiség már nem a belsőnkben, hanem külső határok mentén szakad fel. Hol a válaszfal a hétköznapi valóság és a számítógépek generálta világok között? Lejár-e a virtuális poligon sztárok ideje? Milyen korok szülik az utópiákat? Vedd be a kék pirulát, és oldódj fel velünk a Virtuális FILMVILÁG Mátrixában!
Aplhaville-től GattacáigA selejt bosszúja |
Ethan Hawke a Gattacában |
Az Utópia nem vész el, csak átalakul. Boldog korokban nem írnak utópiákat. Csak az elégedetlenek álmodoznak, csak a boldogtalanoknak vannak rémálmaik. A jövő zenéjét tizenkét ujjra írták. Belehallgathatunk a
Gattacában. A következő század zongoristája talán már hét-hét ujjal száguld a billentyűkön. A harmadik évezred Rubinsteinje alighanem már harminckettővel. A jövő egyre tökéletesebb, s nincs visszaút. Haladunk, ahogy a varsa egyre szűkülő köreiben úszik előre a csalétek illatába bódult áldozat. A tökéletesség a csali, amelynek évezredek óta nem tudunk ellenállni.
folytatás
Szimulált világ
Testgubó és szuperego
A számítógépes játékok és az Internet ihlette filmek hősei maguk sem tudják: reális vagy digitális világban küzdenek.
Könnyen elképzelhető, hogy a XXI. század második felének pszichiátriája a skizofrénia egy egészen új válfajával fogja szembe találni magát: a betegség különlegessége az lesz, hogy a személyiség meghasadása nem egy belső, genetikai törésvonal, hanem egy olyan külső határ mentén következik majd be, mely a hétköznapi valóság és a számítógépek által teremtett virtuális létforma között húzódik.
folytatás
Virtuális sztárokÚj idők új dalnokai
Ananova hálózati lény: az információs kor gyermeke, homo sapiens teremtette homo digitalis. 2000 április 19-én munkába lépett az első virtuális tévé-bemondónő, a PA Újmédia hírügynökség zöldes hajú Ananovája. Huszonnyolc éves, 173 centi magas, sportrajongó. Higgadtan, megfontoltan beszél. Rendkívül intelligens: ha kell, másodpercenként ezernyi feladatot old meg, egy időben több személlyel áll interaktív kapcsolatban.
folytatásJátkok: a 2019-es széria
Greta Garbo overdriveA virtuális poligon-sztárok ideje lejárt. Itt az ideje, hogy átadják helyüket az „igaziak” digitális másának.
Az idősebb – negyvenes-ötvenes éveit taposó – generáció talán még emlékszik a számítógépes játékok hőskorára: a múlt évezred kilencvenes éveire. Akkoriban mindenki a 3D-s kártyák által nyújtott grafika bűvkörében élt. Primitív „3D-s” grafikában gyönyörködtünk, a napjainkban már mosolyt fakasztó köd és fény „effekteket” bámulva.
folytatás