Aplhaville-től Gattacáig
A selejt bosszúja

Ethan Hawke a Gattacában
Az Utópia nem vész el, csak átalakul. Boldog korokban nem írnak utópiákat. Csak az elégedetlenek álmodoznak, csak a boldogtalanoknak vannak rémálmaik. A jövő zenéjét tizenkét ujjra írták. Belehallgathatunk a Gattacában. A következő század zongoristája talán már hét-hét ujjal száguld a billentyűkön. A harmadik évezred Rubinsteinje alighanem már harminckettővel. A jövő egyre tökéletesebb, s nincs visszaút. Haladunk, ahogy a varsa egyre szűkülő köreiben úszik előre a csalétek illatába bódult áldozat. A tökéletesség a csali, amelynek évezredek óta nem tudunk ellenállni. folytatás



Szimulált világ
Testgubó és szuperego

A számítógépes játékok és az Internet ihlette filmek hősei maguk sem tudják: reális vagy digitális világban küzdenek.
Könnyen elképzelhető, hogy a XXI. század második felének pszichiátriája a skizofrénia egy egészen új válfajával fogja szembe találni magát: a betegség különlegessége az lesz, hogy a személyiség meghasadása nem egy belső, genetikai törésvonal, hanem egy olyan külső határ mentén következik majd be, mely a hétköznapi valóság és a számítógépek által teremtett virtuális létforma között húzódik. folytatás



Virtuális sztárok

Új idők új dalnokai

Ananova hálózati lény: az információs kor gyermeke, homo sapiens teremtette homo digitalis. 2000 április 19-én munkába lépett az első virtuális tévé-bemondónő, a PA Újmédia hírügynökség zöldes hajú Ananovája. Huszonnyolc éves, 173 centi magas, sportrajongó. Higgadtan, megfontoltan beszél. Rendkívül intelligens: ha kell, másodpercenként ezernyi feladatot old meg, egy időben több személlyel áll interaktív kapcsolatban. folytatás




Játkok: a 2019-es széria
Greta Garbo overdrive


A virtuális poligon-sztárok ideje lejárt. Itt az ideje, hogy átadják helyüket az „igaziak” digitális másának.
Az idősebb – negyvenes-ötvenes éveit taposó – generáció talán még emlékszik a számítógépes játékok hőskorára: a múlt évezred kilencvenes éveire. Akkoriban mindenki a 3D-s kártyák által nyújtott grafika bűvkörében élt. Primitív „3D-s” grafikában gyönyörködtünk, a napjainkban már mosolyt fakasztó köd és fény „effekteket” bámulva. folytatás