Pénteken Bereczki Csaba dokumentumfilmjével zár a Capa pop-up
A hét végén ér véget a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ ingyenes kulturális programsorozata, a Capa pop-up: a fotó mellett a társművészetek felé is nyitó sorozat az év eleje óta tart, telt házas koncertekkel, filmvetítésekkel, irodalmi estekkel.
A filmes programot ezúttal Bereczki Csaba zenés road movie-ja, a 3. Magyar Filmhéten a tavalyi év legjobb hazai dokumentumfilmjének választott Soul Exodus biztosítja. Az ingyenes, angol felirattal történő vetítés részleteiről az esemény Facebook-oldalán tudhatunk meg pontos információkat, azt viszont itt is kiemeljük, hogy a 18 órakor kezdődő vetítés után a vendégünk lesz Bereczki Csaba rendező, akinek egy beszélgetést követően a nézők is feltehetik kérdéseiket.
A Soul Exodusban Bereczki a nyolc évvel korábban bemutatott Életek éneke után továbbfűzi az átlagosnál is nagyobb szívvel működő zenés dokumentumfilmjei sorát, ezúttal néhány, identitás-kereső klezmerzenész fizikai és lelki utazására irányítva a fókuszt. A Nazaroff Brothers nevű zenekar tagjainak útját végigkövető film élesen szembesíti a nézőt az önazonosság megtalálásának több mint bonyolult folyamatával. Addig pedig, ameddig ezt nem sikerült helyre tenni magunkban, nincs más hátra, mint előre: játszani kell, amíg csak lehet, és gyönyörű klezmermuzsika kíséretében helyezni el egy ezüstszelencében a bolygó zsidó belenyugvásának gesztusát.
A Filmhu-filmklub az NKA támogatásával valósul meg.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.