hír
A Cottbusi Filmfesztiválon a FIPRESCI - a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének – díját, az Arras Film Festival-on pedig a Kritikusok díját nyerte…
továbbmagazin
Tactile Universe (Tapintható Univerzum) című filmtervével nyerte meg tegnap a MIDPOINT Pitch Awardot a Larry rendezője. Telefonon értük el Bernáth…
továbbhír
A Cottbus Filmfesztivál koprodukciós szakmai fórumán mutatja be első nagyjátékfilmének tervét Nagy Borbála, a többszörösen díjnyertes Pannónia…
továbbhír
Egyszerre két nemzetközi közönségnek is bemutatkozik Lichter Péter és Máté Bori egész estés kísérleti filmje, A horror filozófiája: a független,…
továbbhír
Komoly magyar jelenlét lesz idén a kelet-európai filmek egyik legfontosabb fesztiválján, Cottbusban. Hartung Attila és Vermes Dorka alkotásai a…
továbbhír
Észak-Európa egyetlen A-kategóriás nemzetközi filmfesztiválja Tallinnban, a németországi Cottbus rangos seregszemléje és a kijevi V4-es Filmnapok is…
továbbhír
A Liza, a rókatündér, a Szerdai gyerek és a Kamaszkor vége versenyez a november 3-án kezdődő cottbusi filmfesztiválon, a kelet-európai filmtermés…
továbbhír
A hétvégén véget ért 24. Cottbusi Nemzetközi Filmfesztiválon a legjobb színésznőnek járó elismerést nyerte el Molnár Piroska a Szabadesés…
továbbhír
A Cottbus fesztivál pitching versenyét Grosan Cristina „Egy arany szőrmebunda” munkacímű első nagyjátékfilm-terve nyerte, ami egy mellrákos nő…
továbbhír
A Fehér Isten nyitja meg kedden este a cottbus-i filmfesztivált, ahol négy magyar játékfilm, két rövidfilm és az egyik legnépszerűbb magyar…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéTe meg ez a Simon elbasszátok még a másnaposságomat is.
John McClane / Die Hard 3. - Az élet mindig drága