hír
A Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált és a CEU idén nyáron közösen indított Rooftop Cinema-t a Nádor utcai épület tetején.…
továbbhír
Fél éven át tartó vetítéssorozat indult a Marczibányi Téri Művelődési Központban, amely a világ különböző pontjain élő gyerekek sorsát mutatja be.…
továbbhír
A Balatonszemesen megrendezett fesztiválon díjazott lett többek között Herendi Gábor Toxikomája, Kőrösi Máté Dívák című dokumentumfilmje, és a…
továbbhír
A Dívák kapta a legjobb elsőfilm és a diákzsűri díját a bolognai Biografilm Festival - International Celebration of Lives fesztiválon.
továbbhír
7 film 7 héten keresztül látható a 7. kerületben, a Magyar Dokumentumfilmesek Egyesülete (MADOKE) és Erzsébetváros önkormányzatának dokumentumfilmes…
továbbmagazin
A Dívák három lány életét követi, ahogy az érettségi előtt, a tini- és felnőttkor határán próbálnak egyensúlyozni. Kőrösi Máté éppen témát keresett…
továbbmagazin
Kőrösi Máté három gimnazista lányról forgatott dokumentumfilmet, akik szépek, feltűnőek, magabiztosak, menők. De tényleg csak ennyi rejlik bennük?…
továbbhír
Vasárnap ért véget az idei Verzió Filmfesztivál a mozikban. A legjobb magyar film díját Bakony Alexa alkotása, a közönségdíjat Kőrösi Máté filmje…
továbbhír
35 ország 64 filmjét mutatja be idén a Verzió Dokumentumfilm Fesztivál. A magyar programban először lesz látható Kőrösi Máté Dívák című filmje, Oláh…
továbbhír
Országszerte öt város mozijában és az online térben is várja az érdeklődőket november 9-21. között a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié