hír
Az Inkubátor program korábbi résztvevői és szakmai szervezetek írtak nyílt levelet Káel Csaba filmügyi kormánybiztosnak és a Nemzeti Filmintézet…
továbbmagazin
Az elsőfilmesek bemutatkozását segítő Inkubátor Program nyolc éves fennállása alatt először hoztak ilyen döntést. Hiába került be az öt nyertes közé…
továbbhír
Kiválasztotta a szakmai zsűri a Nemzeti Filmintézet fiatal alkotókat támogató Inkubátor Programjának nyerteseit: Baranyi Benő, Csoma Sándor, Miklós…
továbbhír
A Filmszakmai Döntőbizottság három, az Inkubátor Programban győztes alkotásnak szavazott meg filmgyártási támogatást. Egy ikerpár szerelmi…
továbbhír
A Laookon Filmgroup gyártásában áprilisban kezdi forgatni első nagyjátékfilmjét Grosan Cristina, a Magyar Nemzeti Filmalap Inkubátor programjának…
továbbhír
Lőrincz Nándor és Nagy Bálint Garázsmenet című filmtervét díjazta a kolozsvári Transilvania nemzetközi filmfesztivál szakmai fóruma, a Transilvania…
továbbhír
Nyilvánosságra hozták a június 29-én kezdődő 53. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál programját. Közép-Európa egyetlen „A kategóriás” fesztiválja…
továbbmagazin
A Filmalap Inkubátor programjának végállomásán, a nyilvános pitchfórumon a döntőbe jutott tíz alkotó mutathatja be filmtervét. Ebből a mezőnyből…
továbbdosszié
Tavaly ősszel harmadik alkalommal indították útjára a Filmalap Inkubátor programját, amiben első nagyjáték- vagy dokumentumfilmjükre készülő…
továbbmagazin
A Filmalap Inkubátor programjának végállomásán, a nyilvános pitchfórumon 10 filmtervet mutatnak majd be a döntőbe jutott alkotók, és közülük lesz…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié