Címke: „filmes oktatás”

Találatok száma: 5

podcast

Filmgyár podcast #16: Magyar filmek az oktatásban

Szeptember van, kezdődik az iskola, mi pedig vendégül láttuk Erdős Emesét, a Filmarchívum oktatási referensét, hogy meséljen nekünk a közel ötszáz…

tovább

magazin

„Itt akarat szükséges és alaposság” – A Sapientia kolozsvári filmes képzéséről

Kolozsvárott ugyan nincs filmgyártás, viszont van két filmes kar, ahonnan Budapest és Bukarest felé is tovább lehet indulni, illetve van sok…

tovább

hír

Mindenki meg tudja találni azt, ami őt ezen a képzésen érdekli – Így tanítják a filmet a kolozsvári Babeș-Bolyain

Legidősebbek között a legfiatalabb, avagy utánajártunk, milyen a színvonal Románia legrégebbi és legnevesebb egyetemének frissen önállósult magyar…

tovább

magazin

„Amikor forgatni kezdenek, egy új filmnyelvet alkotnak meg” – A Werk Akadémia filmes képzései

Rendezőasszisztensek, vágók és scripterek is szép számban kerülnek ki a Werk Akadémiáról, ami 2008 óta várja filmes alap- és mesterképzéssel a…

tovább

magazin

„Kötelezővé kéne tenni a producereknek” – A MOME Open filmes tanfolyamai

Magyarországon a filmipar évente többszáz milliárdos forgalmat bonyolít, de ezzel párhuzamosan a filmkészítés több területén is szakemberhiány lépet…

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
- Hova megyünk?
- Mexikóba.
- Kik vannak ott?
- Mexikóiak.

Alkonyattól pirkadatig

Oszd meg! Az összes idézet