magazin
Miért izgatja a filmesek fantáziáját az időutazás? Bár Hollywoodhoz képest határozottan lemaradásban vagyunk az időutazós filmek tekintetében, a…
továbbmagazin
A decemberben bemutatott Az Úr hangja után kedvünk szottyant további hazai gyártású sci-fiket nézni. Ritka madár ez a zsáner a magyar film egén, de…
továbbhír
A Krakkói Magyar Centrum 12. alkalommal rendezi meg Lengyelországban a Magyar Filmtavaszt. A tíz hazai filmet bemutató esemény az idén kilenc…
továbbmagazin
Romantikus vígjátékok a század elejéről, Márai Sándor regényének feldolgozása, két román-magyar kollaboráció, '56-os fikciós dokumentumfilm és egy…
továbbhír
A tudományos fantasztikus műfajra, azon belül is az új tehetségekre koncentrál a Trieste Science+Fiction Filmfesztivál, melyet 17. alkalommal…
továbbhír
35. alkalommal indul el Brüsszelben a fantasztikus filmek nemzetközi seregszemléje. Az április 4-én kezdődő BIFFF-en (Brussels International…
továbbmagazin
Bár ezen a héten rendezik meg az egyik kedvenc hazai fesztiválunkat, a Friss Hús Rövidfilmfesztivált, azért most sem felejtjük el azokat, akik…
továbbhír
Pénteken kezdődik a zsánerfilmek patinás nemzetközi filmfesztiválja, a Fantasporto. A mintegy 200 filmet bemutató, idén 37. alkalommal tartandó…
továbbhír
Január 22-én ünnepeljük a Magyar Kultúra Napját, ebből az alkalomból a megszokottól eltérő, ünnepi műsorral és kedvezményes jegyárakkal várja nézőit…
továbbhír
Tegnap kezdődött az arab térség legrégebbi és máig egyetlen A-kategóriás nemzetközi filmfesztiválja több mint 200 alkotással a műsorán. Az immár 38.…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAlan Cowan / Az öldöklés istene