magazin
Az Itt vagyok és a Balaton Method rendezője arra ösztönöz, hogy tanuljunk meg újra unatkozni, elmerülni a saját gondolatainkban. Elvonult a…
továbbmagazin
Hogy mit szerettünk az elmúlt évtizedben? Például azt, hogy egyik ámulatból estünk a másikba, amikor hazai kisfilmeket néztünk. Iszonyatosan erős…
továbbmagazin
Egy hét múlva elstartol a 72. cannes-i filmfesztivál, ahova Moldovai Katalin Ahogy eddig című rövidfilmjét is beválogatták a Cinéfondation…
továbbmagazin
Közelednek az ünnepek, és ha a karácsony nem is szól mindenkinél a bulizásról, a szilveszter mindenképp! Rójuk az utcákat, házibulikban koccintunk…
továbbmagazin
Gimnazista korában vette fejébe, hogy operatőr lesz, és rögtön forgatásokra kezdett járni, az SZFE-en összebarátkozott Szimler Bálinttal, akivel…
továbbdosszié
Cikkek, hírek, interjúk és videók az elmúlt években Cannes-ban járt magyar alkotásokról.
továbbmagazin
Beszélgetés a tavalyi szemledíjas film, az Itt vagyok rendezőjével az európ ai fesztiválkörúton szerzett tapasztalatairól, filmterveiről és a…
továbbhír
Az Érintés, a Foszfor és az Itt vagyok versenyez Finnországban, Lemhényi Réka vágót díjazták az Essential Killing magyar koprodukcióban készült…
továbbhír
Pálfi Györgynek szenteli retrospektív programját a luccai fesztivál, a Köntörfalak és az Itt vagyok utazik a Raindance-re, életműdíjat kap Mészáros…
továbbhír
Szimler Bálint kisfilmje bekerült 2010 legjobb európai rövidfilmjei közé, az Arsenals-on kapott elismerést Kocsis Ágnes legújabb alkotása, és a…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié