magazin
Alex Garland a toxikus férfi-viselkedésmintákból gyúrt össze egy néhol egészen bizarr vidéki horrort. Bár a film a hímsovinizmus szatírájaként nem…
továbbhír
Christos Nikou görög származású rendező első angol nyelvű filmjében kapott főszerepet Az elveszett lányból ismert Jessie Buckley és A metál csendje…
továbbmagazin
Bár a szélesebb közönség csak most, az első Oscar-jelölése kapcsán figyelt fel rá, az ínyenc filmrajongóknak már jó ideje felcsillan a szeme, ha…
továbbvideó
Egy rejtélyes férfi terrorizálja az Oscar-jelölt Jessie Buckley-t a baljós angol vidéken. Megérkezett az első előzetes az Ex Machina rendezőjének…
továbbmagazin
Maggie Gyllenhaalről már eddig is tudható volt, hogy, az egyik legsokszínűbb amerikai színésznő, most viszont rendezőként is bizonyította…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéVirág elvtárs / A tanú