hír
Oláh Judit, a Visszatérés Epipóba rendezője több éve forgatja legújabb dokumentumfilmjét egy idős amerikai házaspárról, akik fiatalon bejárták…
továbbhír
Szimler Bálint 16mm-es filmre forgatott, függetlenfilmként megvalósuló első nagyjátékfilmje a 77. Locarnói Nemzetközi Filmfesztivál…
továbbhír
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin Melange című kisjátékfilmjével, amely független produkcióként, közösségi…
továbbhír
Meichl Frida, a METU végzős hallgatója közösségi finanszírozással igyekszik elkészíteni következő filmjét. A tizenhét éves gimnazista lány…
továbbhír
Megtörtént eseményeken alapuló rövidfilmet forgat Bendó Zsuzsanna és Muchichka László. A Csak ki ne derüljön! egy iskolai közegben játszódó dráma,…
továbbhír
Andella Mirtill a Mint egy haiku és a Másokért való emberek című rövidfilmek után közösségi finanszírozásból, állami támogatás nélkül forgat újra. A…
továbbhír
Fekete Pont – Nem szégyen, csak folt címmel iskolai edukációs programot indít két magyar melanoma-alapítvány Benkó Tamás filmrendezővel és Mádai…
továbbhír
Szeptember 7-én kezdődött el A Karantén Zóna című, ötrészes szkeccsfilm közösségi finanszírozási kampánya a StageHive-on.
továbbhír
Sikeres a Gettó Balboa című film alkotóinak és az UCCU Roma Informális Oktatási Alapítvány közös #MÉGTÍZ közösségi finanszírozási kampánya. A felek…
továbbhír
Becsempészett számítógépek, feltört játékok, piacon árult másolt videójáték-kazetták, postai levélben küldözgetett floppy lemezek, amerikai BBS…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié