hír
Az idei Budapesti Klasszikus Film Maraton számos film ritkasággal örvendezteti meg a közönséget, köztük az egyik korai magyar némafilmmel, A…
továbbmagazin
Michael Curtiz, azaz Kertész Mihály mozgalmas pályájáról és titokzatos magánéletéről adott ki hiánypótló kötetet a Nemzeti Filmintézet. Az amerikai…
továbbmagazin
Michael Curtizt, a Casablanca magyar születésű rendezőjét ellentmondásos személyiségként, egy jószívű zsarnokként jellemezték kortársai. A CURTIZ -…
továbbmagazin
Topolánszky Tamás Yvan a tervek szerint novemberben forgatja a Casablanca Oscar-díjas magyar-amerikai rendezője, Kertész Mihály (Michael Curtiz)…
továbbmagazin
Mi is hírt adtunk róla, hogy tévéjáték készül Michael Curtiz, eredeti nevén Kertész Mihály életéről. Topolánszky Tamás Yvan filmje a hírek szerint…
továbbhír
A tervek szerint novemberben forgatják a Casablanca Oscar-díjas magyar-amerikai rendezője, Kertész Mihály (Michael Curtiz) személyiségéről,…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEnnek az éremnek két oldala van. Mi van, ha sarokba szorít engem, és én célzom meg magát? Mert történjen bármi, nem hagyom, hogy az utamba álljon. Szemtől szemben ülünk igen, de én nem fogok habozni, egy pillanatig sem.
Neil McCauley / Szemtől szemben