hír
Nagy Borbála három országban – Magyarországon, Németországban és Franciaországban – forgatott első nagyjátékfilmje, A világ eredete már az…
továbbmagazin
Nagy Borbála első nagyjátékfilmje, A világ eredete egy progresszív, 1866-ban készült festmény, a francia Gustave Courbet alkotása után kapta a címét…
továbbhír
A napokban kezdődött és három országban – Magyarországon, Németországban és Franciaországban – összesen 30 napon át tart Nagy Borbála A világ…
továbbhír
A Hogyan tudnék élni nélküled? című musical egy kalandos balatoni nyár történetét meséli el, amely örökre megváltoztatja egy fiatal szerelmespár…
továbbhír
Az idei Cottbusi Filmfesztivál koprodukciós szakmai fórumáról, a november 9. és 11. között lezajlott Connecting Cottbusról A világ eredete című…
továbbhír
A Cottbus Filmfesztivál koprodukciós szakmai fórumán mutatja be első nagyjátékfilmének tervét Nagy Borbála, a többszörösen díjnyertes Pannónia…
továbbhír
Kiválasztotta a szakmai zsűri (és a szakmai közönség) a Nemzeti Filmintézet fiatal alkotókat támogató Inkubátor Programjának nyerteseit: Berényi…
továbbmagazin
Három nő, három városban, háromféle történetet mesél el az anyaságról. Nagy Borbála évek óta foglalkozik ezzel a témával, az idei Inkubátor…
továbbhír
A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) film- és tévékritikus szakosztályának, valamint a Magyar Filmművészek Szövetsége filmkritikus…
továbbhír
A hetedik alkalommal meghirdetett NFI Inkubátor Programra 62 pályakezdő rendező jelentkezett, szakmai előzsűri választotta ki a 10 filmtervet,…
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéBaktaj / Buddha elsüllyedt szégyenében