magazin
Szomjas Györgyék Roncsfilmje egy jellegzetes miliő és korszak lenyomata, a rendszerváltás általános káoszának abszurd dokumentuma. Emiatt egy…
továbbmagazin
Vasárnap este kezdetét veszi az utóbbi évek legnépszerűbb hazai sorozata, az Aranyélet befejező évada. Az óriási izgalmak, véres leszámolások és…
továbbmagazin
Ha nyár és kedd, akkor Magyarok a háztetőn! A Filmhu, a Rooftop Cinema és a Filmarchívum vetítéssorozatát ma este Török Ferenc „kortárs…
továbbmagazin
A héten ismét beugorhatunk a Szigony utca 24. szám alatti társasházba Szomjas György kultfilmjében, nosztalgiázhatunk Koltai Róbert klasszikusával,…
továbbmagazin
Bár nekünk minden nap a magyar film napja, április 30-án hivatalosan is a hazai mozit ünnepeljük. A Magyar Nemzeti Filmarchívum ma különleges…
továbbmagazin
A Kossuth- és Jászai Mari-díjas, 2015-ben a Nemzet Színészének választott Andorai Péter pályafutása a hatvanas évek legvégén indult a Nemzeti…
továbbmagazin
Pontosan negyed százada éve debütált a mozikban Szomjas György kultuszteremtő műve, a Szigony utca 24. alatti társasház mikroközösségét bemutató…
továbbhír
Szomjas György Roncsfilmje a rendszerváltás körüli magyar film egyik legizmosabb darabja, amely mára sem vesztett semmit az erejéből. Legendás…
továbbmagazin
A komoly történelmi események, pláne a nagy fordulatok bemutatása a mozgókép születése óta kihagyhatatlan témája a filmeseknek. Az HBO nagy sikerű…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié