hír
A 41. Magyar Filmszemle harmadik napján, csütörtök délután tartották a II. Magyar Forgatókönyv Börzét, melynek során hat fiatal mutathatta be…
továbbmagazin
A jubileumi Szemle már véget ért, a Diákzsűri díjai azonban csak most lettek nyilvánosak, s alant olvashatóak kategóriánként és részletes…
továbbmagazin
27 filmplakát szállt versenybe a Szemlén a filmplakátok versenyének fődíjáért, ám az idén hiába reménykedtek: a zsűri nem díjazott senkit. További…
továbbmagazin
„Tégla”, mondta egyszer nekem a Filmvilág mindenható gazdaságisa, természetesen valójában a civil nevemet használta, csak anyámék szólítanak…
továbbmagazin
A 40. Magyar Filmszemle díjátadója hét órakor kezdődik a Budapest Kongresszusi Központban, ám a díjazottak listája fél kilencig embargós. Így aztán…
továbbmagazin
Bizonyos szempontból a tévéfilmes zsűrinek volt a legkönnyebb dolga, hiszen mindössze kilenc alkotásról kellett véleményt alkotniuk, így a tagok…
továbbmagazin
A mesebeli lány mintájára a játékfilmes zsűri úgy értékelte a jubileumi Szemle játékfilmjeit, hogy nem értékelte őket - végeredményben azért…
továbbmagazin
A Filmszemlén mutatkozott be a Kistotál Filmiskola kezdeményezése. A non-profit szerveződés feladatául a magyar kisiskolás gyermekek audiovizuális…
továbbmagazin
Lezárult a 40. Magyar Filmszemle közönségszavazása! Az internetes közönségszavazás alapján a Filmhu díját a Gauss Informatika felajánlásából…
továbbmagazin
„Menjetek ki az útkereszteződésekre, s akit csak találtok, hívjátok..."(Máté 22, 9.)
továbbFriss
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Három operatőr kap Kovács László-Zsigmond Vilmos Életműdíjat
Dél-koreai és gluténérzékeny mesével is csábít a 12. Primanima
Mentősnő rejtélyével és repedező családi dinamikával érkezik a Szlovén Filmnapok
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié