podcast
2014. október 30-án színre lépett a VAN főhőse, Szentesi Áron. A szerelmi bánatban szenvedő fiú lépten-nyomon holtan esik össze, 30 évesen az anyja…
továbbhír
Érkezik a Cinego toplistája is 2023 legnépszerűbb magyar filmjeivel: kult- és dokumentumfilmek, ikrek, hegymászók, generációk és a kézigránátként…
továbbpodcast
Ő álmodta meg az erdőben bujkáló szabadságharcosok és a VAN főhősének öltözetét, Horvát Lili szerelmes agysebészét egy bőröndnyi ruhával készítette…
továbbmagazin
A VAN-nal egy egész generáció életérzését ragadta meg, majd a Rossz versekben is egy saját útját kereső, szakításból lábadozó fiatal férfit tett meg…
továbbmagazin
Merthner Tamás tavaly télen lépett be először az életünkbe: a 33 éves fiú, akit kidobott a Párizsban tanuló csaja, ezért megpróbálja visszafejteni a…
továbbmagazin
Folytatjuk sorozatunkat olyan hazai filmgyártókról és innovatív projektekről, amelyek sokat köszönhetnek a Kreatív Európa MEDIA alprogramjának, nem…
továbbhír
Észak-Európa egyetlen A-kategóriás nemzetközi filmfesztiválján lesz a Reisz Gábor Rossz versek című filmjének világpremierje: a VAN stábjának új…
továbbvideó
A múlt héten megjelent fényfestős ajánló után végre megérkezett Reisz Gábor (VAN) második nagyjátékfilmjének első rövid előzetese is. A rendező…
továbbmagazin
A VAN Valami furcsa és megmagyarázhatatlan rendezője, Reisz Gábor szeptemberben fejezte be második nagyjátékfilmje, a Rossz versek forgatását. Az…
továbbmagazin
Május utolsó napjaira és a pünkösdi hétvégére műfajilag színes válogatással készülnek a tévécsatornák: 70-es évekbeli fikciós dokumentumfilm, friss…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié