hír
Szeptember 26-án mutatja be a Magyarhangya az Oscar-díjas Hamagucsi Rjúszuke (Vezess helyettem, Szerencse és képzelet kereke) A gonosz nem létezik…
továbbhír
Ugyan Jane Campion végül a legjobb rendező díjával távozhatott, az esélylatolgatásokkal ellentétben a legjobb film díját A kutya karmai közt helyett…
továbbmagazin
A Vezess helyettem és a Gyújtogatók sikeréből úgy tűnhet, mintha a filmesek csak most kezdték volna felfedezni maguknak a világszerte ünnepelt japán…
továbbmagazin
A Vezess helyettem viszonylag hosszú játékidejében minden másodpercnek megvan a helye. Hamagucsi Rjuszuke elmélyülésre ösztönző, egyenletes…
továbbmagazin
A nemzetközi filmek versengése 2022-ben is az egyik, ha nem a legizgalmasabb Oscar-kategóriának ígérkezik. Megtudhatjuk például, miért tartanak…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine