Az előkelőség érzete Tóth Orsi és Trill Zsolt |
Amennyire őrülten hangzik mindez, annyira brilliáns maga a film, írja a kritikus Kirk Honeycutt. "A Johanna ajándék a fesztiválozóknak", állítja. A filmet Mark Dornford-May rendezéséhez, a februárban Berlinban Arany Medvét nyert Carmen in Khayelitsha című műhöz hasonlítja, annak méltó társdarabjaként értékeli. A Carmen in Khayelitsha Bizet operáját egy dél-afrikai városi közegben kelti életre. A Johanna szintén érdemes az észak-amerikai és európai művészfilm-forgalmazók figyelmére, véli Honeycutt.
A kritikus ezután röviden összefoglalja Mundruczó filmjének történetét. A Johanna egy katasztrofális közlekedési balesettel kezdődik, rengeteg mentőautóval és komoly sérültekkel. Azonban - mint ahogy az már Mundruczó A 78-as Szent Johannája című kisfilmjéből ismerős lehet, - kiderül, hogy mindez csupán egy mentési gyakorlat, ahol a sérülteket statiszták alakítják. A morfiumfüggő Johanna a kórházban beoson egy gyógyszerraktárba és ott véletlenül túladagolja magát. Csaknem meghal, egy orvos (Trill Zsolt) azonban csodával határos módon visszahozza őt a halálból.
Könyörtelen elszántság Tóth Orsi |
A nyitó jelenet után Mundruczó a kórházi belsőkre korlátozza a film tereit. A Hollywood Reporter tudósítója kiemeli a színvilágában is erőteljesen ábrázolt atmoszférát, a színészek és az énekesek "bámulatosan pontos" játékát, valamint a zenét, amely a lepusztult kórházba az előkelőség erőteljes érzetét viszi be.
"Tóth Orsi emlékezetes alakítást nyújt Johanna szerepében, megragadja a hősnő könyörtelen elszántságát a jó ügy szolgálatában, és rendületlen odaadását a feladatnak. A film valódi felfedezés a Cannes-i Filmfesztiválon", zárja kritikáját az amerikai újságíró.