A HungariCom Kft. 2007-ben jelentkezett első alkalommal önálló standdal a Cannes-i filmvásáron, azt a célt tűzve maga elé, hogy a magyar gyártású filmek minél szélesebb műfaji skáláját kereskedelmi úton juttassa el a külföldi közönséghez és felvegye a versenyt a filmvásárok hatalmas kínálatával. A cég kínálatából az elmúlt években nem csak vásárlók, de fesztiválok is válogattak, ami gyakran hordoz értékesítési lehetőséget is az adott országban. A HungariCom Kft. 2009-ben 200 fesztiválnevezést bonyolított, melyek közül 102 alkalommal a HungariCom Kft. nevezte a filmeket az adott fesztiválra, 98 alkalommal pedig a fesztivál kérésére nevezték a filmeket. A cég 8 filmje 2009-ben összesen 77 nemzetközi fesztiválon vett részt, melyek közül 5 volt „A”-kategóriás. A Kaméleon című film hivatalos versenyprogramban volt az „A” kategóriás Sanghai Nemzetközi Filmfesztiválon, de hivatalos programban szerepelt a szintén „A” kategóriás Moszkvai és Kairói Filmfesztiválokon is. Az Immigrants – Jóska menni Amerika című film a HungariCom Kft. nevezéseinek köszönhetően két „A” kategóriás filmfesztiválon is versenyprogramban szerepelt, és három díjat nyert kiemelt nemzetközi animációs filmfesztiválokon.

„A nemzetközi kínálatot figyelembe véve a hazai filmekről elmondható, hogy a színvonaluk eléri a nemzetközi átlagot, sőt, minden évben készül néhány olyan kiemelkedő alkotás, amely kimagaslik a nemzetközi kínálatból” − hangzott el a prezentáción. A kópiák igen magas ára és a szinkronizálási, feliratozási költségei miatt a vásárlók többsége azonban arra kényszerül, hogy a magyar filmek jogait csak DVD és televíziós forgalmazásra szerezze meg, mely tendencián vélhetően a digitális kópia elterjedése enyhít majd.

(forrás: Szemle Távirati Iroda)