"Megtetszett nekünk a film, amikor tavaly a cannes-i filmfesztiválon láttuk. Miközben az idegennyelvű filmek kihívást jelentenek az amerikai piacon, a Fehér isten olyan egyedülálló és erőteljes film, hogy véleményünk szerint szép esélye van az áttörésre" - közölte a filmet forgalmazó Magnolia Pictures nevében Matt Cowal, majd hozzátette: "Különösen felbátorít bennünket, hogy számos kifinomult ízlésű kritikus vált a film hívévé." 

A rendező, aki film szakmai bemutatói miatt New Yorkból Los Angelesbe repült, az MTI-nek telefonon elmondta: nem érezte úgy, hogy az egyes országokban nagyon különböző lenne a film fogadtatása. "Inkább talán abban van némi különbség, hogy honnan nézik ezt a filmet, abban hogy ki nézi a kisebbség felől és ki a többség felől. És minden nagyon jóléti társadalom - ide sorolom az Egyesült Államokat is - inkább a többség felől nézi és a többség felelősségét keresi benne, ami egy fontos szempont"- nyilatkozott Mundruczó Kornél. Elmondta, a film nagyon sok ellentmondást hordoz, ezek létezése nevezhető a film állításának. Természetesen, ha egy társadalom hosszan extremizálódik, és sem a szolidaritásra, sem a toleranciára nem helyez hangsúlyt, akkor elképzelhetővé válik több olyan folyamat, mint amilyet a film is bemutat - fejtette ki. Közölte, nagyon boldoggá tette a New York-i bemutató. "Azt éreztem, hogy a közönség nagyon érzékenyen reagál, a sajtó nagyon pozitív. Ettől függetlenül azt tudni kell, hogy ez egy nagyon pici magyar film egy nagyon pici magyar nyelven. Nyilván nagyon limitáltak a lehetőségek, ahol ez meg tud jelenni. Természetesen nagyon jó, ha minél többen megnézik a filmet" - jelentette ki.


Mundruczó Kornél filmjéről és annak műsorra tűzéséről az elmúlt napokban beszámolót közölt egyebek között a The New York Times, a The New Yorker és a Vice.

(forrás: MTI Polgár Demeter)