Ebben az évben immár a harmadik magyar film törte át a bűvös 100.000-es nézőhatárt, ráadásul elsőfilmről van szó. Kapitány Iván és Rudolf Péter Üvegttigrisét október 18-án mutatták be, s a bemutatót követő 4 héten keresztül benne volt az összesített top4-ben. Az már az alkotók és a producerek önbizalomhiányából fakadt, hogy a filmet mindössze 11 kópiával indították el a mozikban. Kovács Gábor producer szerint, ha az amerikai filmekhez hasonlóan 25-30 kópiával futna a film, akkor a 2-300.000 néző elérése sem lenne lehetetlen. Mindenesetre ennek is köszönhető, hogy az Üvegtigris jobb kihasználtsággal szerepel a terem-férőhelyeket tekintve, mint a tengerentúli produkciók.

Nem csoda, hogy a Kovács Gábor és felesége, Pataki Ági vezette Filmpartners ilyen sikeres játékfilmes debütálás után máris két újabb filmet tervez. Ami a tavasszal futott első magyar reality show-t, a Bárt illeti, a tervezett folytatásról a Viasat anyagi forrásainak szűkössége miatt semmi biztosat nem tudtak mondani.

Prukner Pál, a Budapest Film marketing menedzsere szerint az Üvegtigris ezzel körülbelül befutotta a karrierjét. A jelenlegi nagy bumm Koltai Róbert Csocsója lehet. A filmet egy hete mutatták be, s az első héten 25.000 nézőt csinált. Összehasonlításképpen az ezévi hazai vezető, a 300.000 néző fölött járó Meseautó Kabay Barnától, melyet szintén tavaly ilyenkor mutattak be, 12.000 nézővel indított. Pedig még csak most következik a nagy karácsonyi roham időszaka, amikor a felnőtt közönségnek is jut ideje arra, hogy elmenjen moziba.

Ami üdvöskénkent, Török Ferit illeti, a Moszkva tér most kezdte el vidéki karrierjét. A film jelenleg 80.000 nézőnél tart. Prukner szerint az általa megjósolt 100.000 nézőszámot fű alatt, egy év múlva érheti el Török első filmje.
(filmhu)