Telítődik a nyári filmes paletta, romantikus és vígjátéki darabok töltik fel a toplistákat, hogy mellettük pár látványos akciómozi is helyet kapjon, akár a párperces nyári zápor a napsütéses órák közben. 55 néző híján 160 ezren mentek-ültek be filmre a héten, már ahová lehetett, Budán mostantól eggyel kevesebb helyre (a vidéki mozibezárások jóval nagyobb csendben mentek és mennek végbe).
Ahova pedig lehet: a kiülős, idényjellegű (kert)mozik, megint megmutatták, hogy nem haszontalanok: a most az Oscarért is induló Kaméleon ebben a nem túl bevételi bombaüzletnek tűnő, de a filmek nézettsége szempontjából sikeres műfajban mutatta meg, hogy kell felkerülni a budapesti 20-as toplista 19. helyére úgy, hogy a nézettség alapján a 14. lenne - s így a bemutató után 30 héttel is képes volt visszakapaszkodni 987 nézővel (és a listán egyedülállóként növelni előző heti nézettségét). Budapesten még a Képletet érdemes kiemelni, Alex Proyas jól eltalált misztiko-thrillere három hét után is a 4. helyen áll, olyan filmek előtt, mint a Terminátor- Megváltás, az Éjszaka a múzeumban 2., vagy a rongyosra nézett Angyalok és démonok.
"Pedig csak egy kicsit karcoltam meg az oldalát" |
A walesi tartományban nagyjából ugyanaz a helyzet, mint Cardiffban: semmi meglepő nincs, a 10. helyen épp távozni készül a klasszikus Wes Craven-horror-remake Az utolsó ház balra 2524 nézővel, ezen túl 20 kópia alatt non est vita, kivételt csak az öt kópiával induló, azaz egyelőre csak a fővárosban megtekinthető Coco Chanel képez, amely lehet bármilyen kudarcos próbálkozás, mégiscsak Audrey Tautou játszik benne, amely tény azért bármilyen, a szépségre minimális szinten érzékeny élőhalottat is visszahoz a sírból. A fővárosban amúgy dobogós film országosan az 5. helyen zárt 6298 nézővel. S bár itthon nem beszélhetünk igazi Coco Chanel-kultuszról, elvileg ez lenne a női film. A férfiak pedig, amíg a kedves a kedves mamával eltűnt az egyik csőmozi foszló karszékében, magukhoz véve pár raklap felfújt tengerit és némi buborékos amerikai kávét elindulnak az egyre szélesedő vásznak honába, hogy a kamion-robotember átalakulás különböző verzióit megtekintsék. De ki van akkor a Másnaposokon?
Amelynek lassan megelőlegezhetjük a nyár vígjátéka megtisztelő címet, bár inkább itt érdemes felállítani a nők-férfiak dichotómiát. Azaz Másnaposok vs. Nász-ajánlat. Utóbbi kicsivel maradt alul az immáron második hete tartó harcban (azaz két hét után 2-0 a macskajajnak), a heti eredény 29 570 - 24 655, összességében 95 006 - 91 736 (Amerikában is ez a felállás, csak ott majdnem háromszor annyival vezet a The Hangover). Szóval a Másnaposok (no és a Nász-ajánlat) a jövő héten átlépheti a százezres határt.
És akkor a Transformers: A bukottak bosszúja - mintha nem is oly rég lett volna az érettségi. Az angol cím ilyetén fordítása (the revenge of th fallen) pontos ugyan, de vicces is, mindenesetre ha a célcsoportba eképpen bekerültek a CGI-, az autó-, és az akcióimádók mellett a szeptemberi pótvizsgára készülők, már kész haszon volt az egész. Michael Bay, Steven Spielberg és Shia LaBeouf neve megtette a kellő hatást, a film természetesen az első helyen zárta az országos top10-et 68 317 nézővel. Amerikában sem volt ez másként, a film az éve eddigi harmadik legjobb nyitó hétvégéjét hozta 112 millióval, a film mára pedig több mint 201 millió dollárt hozott, ami rögtön vissza is hozta a 200 milliós költségvetést, s alig maradt ettől el a világ maradékából csepegő bevétel (186,1 millió) (a furcsa adatok a szerdai premierben keresendők, amely során a Transformers több mint 60 milliót hozott össze - ez minden idők legjobb szerdai premierje -, erre jött a hétvégi hullám).
A férfiak tehát vagy többen vannak, vagy vittek magukkal még egy embert, a végső tanulság mégis az, jól vigyázz, mibe ülsz bele, mert sosem tudhatod...
(forrás: odeon.hu, box office mojo, országos forgalmazói adatok)