Moore a Hollywood Reporter-nek adott interjújában beszél a filmről, mely úgy indult, mint a bin Laden és a Bush család közötti kapcsolat felderítése. Ezzel szemben végül inkább a szeptember 11-e utáni amerikai külpolitika átfogó képét ábrázolja.

A téma maga fejlődött ki, akárcsak a többi filmjében, nyilatkozta Moore. Valamilyen előzménnyel vagy előfeltevéssel indítanak, de nagy mozgásteret engednek az anyagnak, hogy eldőlhessen, melyik a legjobb irány, amerre menni lehet. Moore a Fahrenheit 9/11 esetében azon a különös szálon indult el, hogy a bin Laden-család szeptember 11 idején az USA-ban tartózkodó tagjai a Fehér Háztól kaptak segítséget, hogy elhagyják az országot. "Még az iraki háború előtt kezdtünk el ezzel foglalkozni, ahogy pedig a háború elkezdődött, a mi figyelmünk is ebbe az irányba terelődött. Végül egy olyan anyag született, mely azt vizsgálja, hogy a szaudi és a bin Laden-kapcsolatok hogyan befolyásolták Bush-t mind a terror elleni, mind az iraki háborúban."

A Disney nemrégiben visszautasította a film forgalmazását. Moore ugyanakkor mindig is biztos volt benne, hogy moziba kerül: a legrosszabb esetben ő maga forgalmazta volna a művét. Mint elmondta, semmiképpen nem hagyta volna, hogy a film mellőzve legyen.

Moore állítólag a kezdetektől tudta, hogy a Disney-vezető Michael Eisner és a miramaxos Harvey Weinstein között lehet konfliktus, de Weinstein egész évben azzal nyugtatta, hogy a végén képes lesz meggyőzni majd Eisnert. "Egyébként jobban aggódok a dolog másokra gyakorolt dermesztő hatása miatt: akik hasonló mozit szeretnének csinálni, esetleg visszariadnának amiatti félelmükben, hogy nem találnak majd forgalmazóra. Ez pedig az öncenzúrát fogja növelni, amit én nagyon nem szeretnék érzékelni."

A kritikusok viszont úgy látják, hogy épp a forgalmazási gondok óta növekszik egyre a közönség érdeklődése. Moore szerint a média általában úgy tálalja a dolgot, mintha ő és Harvey Weinstein ezzel a fogással is csak a közönség kíváncsiságát kívánnák felcsigázni. "Szerintem viszont nincs filmrendező a világon, aki azt szeretné, hogy két hónappal a moziba kerülés előtt elveszítse a forgalmazóját. Inkább azzal kellene foglalkozni, miért szállt ki a Disney a dologból. Ezeknek a médiacégeknek a tulajdonában vannak a nyilvánosság elé kerülés eszközei és technikái. Erre azt kellene mondanunk, hogy rendben, elfogadjuk az információk fölötti kontrollt, de ezért és a profitért cserébe, amit rajtunk keresztül keresnek, engedjenek minden véleményt megszólalni." 

A Disney-nél a hírek szerint veszélyesnek találták a filmet: Moore szerint a dolog hátterében az áll, hogy sokkal szélesebb közönséghez talált utat, mint eddig bárki a baloldalról. "Ne feledjük, olyan országban élünk, ahol az emberek 50%-a nem megy el szavazni. Ha csak 10%-hoz eljutok a filmemmel, és felébresztem őket, esetleg okot találnak majd, hogy mégis elmenjenek november 2-án. Ez pedig sokak számítását keresztülhúzná. Ezért van az, hogy mindenki olyan ideges a filmmel kapcsolatban."

A rendező nem titkolja: mindenképpen befolyásolni szeretné a választásokat. És a választások utáni eseményeket is, hiszen azok a problémák, amik jelenleg létezők, akkor is meglesznek majd, függetlenül attól, ki ül a Fehér Házban. A film nem csak arról szól, hogy "szabaduljunk meg George W. Bush-tól!", állítja Moore, aki maga sem szeretne ilyen filmet megnézni. Inkább úgy döntöttek, arról készítenek filmet, hol is tart most Amerika szeptember 11. után. "A filmben nagyon sok kérdést vetünk fel, nem bizonygatunk szükségszerű válaszokat ezekre: arra kérjük a közönséget, hogy kapcsolódjanak be és próbáljanak maguk válaszokat találni. Amikor tesztvetítéseket tartottunk, a nézők úgy hagyták el a mozit, hogy saját személyes felelősségükön töprengtek, azon, hogy hogyan kell viselkedni és cselekedni egy polgári demokráciában."