Ütős komédia
Robert de Niro a korábbi részből megszokott paranoid jövendőbeli apóst alakítja, az utált vőt pedig ismét Ben Stiller játsza. A nagy nevek sorát tovább gyarapítja Barbara Streisand és Dustin Hoffman, a férjelölt szüleinek szerepében. Az erős, gyakran az altesti humort is bevető poénokkal operáló komédia folytatása péntektől vasárnapig 44.7 millió dollárt hozott, eddig összesen 68.5 milliót.
A 2000-es első rész, a Meet the Parents (Apádra ütök), szintén a jegyeladási listák élén kezdett 28.6 milliót jegyezve, eddig összesen 166 millió dolláros bevételt gyűjtve. Mindkét film forgatását ugyanaz a rendező, az Austin Powerst is jegyző Jay Roach irányította.
A korábbi karácsonyi jegyeladási rekordot megdöntő nyitófilm a 2002-ben Steven Spilberg rendezte a Catch Me If You Can (Kapj el, ha tudsz) volt, 30 millió dollárral.
„A Fockers egy kedves, szórakoztató komédia, amely két egymáshoz közel került család furcsaságait mutatja be” – mondta a Marc Shmuger az Universal Pictures alelnöke. Ám több kritikus is panaszkodott a filmben található durvaságokra. Shmuger erre egy felmérés eredményével válaszolt, amely szerint a filmbeli erős jelenetek a mozinézőket egyáltalán nem zavarják.
Amerikai tízes mozifilmlista
A top-tízben van még öt új film, amelyekből három premier alkotás (Fat Albert, Darkness, The Phantom of the Opera), a másik két mozit (The Aviator, The Life Aquatic with Steve Zissou) korábban már vetítették, de nem az összes moziban.
Fat Albert Színes, szélesvásznú |
Szárnyal az Aviator, amely tíz helyezést ugorva lett negyedik. Socorsese Howard Hughesről készített életrajzi filmje azzal, hogy december 25-től immár Észak-Amerika összes mozijában játszák 9.4 millió dollár jegyeladást teljesített. A összes jegybevétel, amelybe az eddigi limitált vetítések is beleszámítanak, 10.8 millió dollár, ami a filmet készítő Miramax 110 millió dolláros költségvetésével áll szemben.
A „nagy ugrók” közé került The Life Aquatic with Steve Zissou, amely a 22-ről került a kilencedik helyre. A Bill Murray és Owen Wilson főszereplésével készült családi cápavadász-bosszú-vígjátékra az első két nap során 4.9 millió dollár értékben adtak el jegyet Amerikában.
A tízes listát Andrew Lloyd Webber The Phantom of the Opera című musicaljének filmadaptációja zárja. A Joel Schumacher rendezte 70 milliós költségvetésű mozi a limitált vetítések ellenére szerdától 6.5 millió dollár bevételt hozott.