Új előzetes érkezett a független gyártásban készült Paraziták a paradicsomban című filmhez, ami Kasvinszki Attila rendezésében lesz látható. Az első beharangozó videók után, az új előzetes még tovább fokozza a korábban ígért őrületet: Marozsán Erika majd lefolyik a kanapéról, a férje harsány nevetéssel néz szembe a férfival, aki miatt tolószékbe került, a nő terhes testvére pedig parókában őrjöng egy vad buli közepén.
A Paraziták a paradicsomban az olaszországi Gradoban és Budapesten készült, a német drámaíró, Marius Von Mayerburg abszurd komédiája alapján. A történet főhőse Betti (Marozsán Erika), aki a nemrég tolószékbe került férjével (Kovács Krisztián) él együtt, egy nap azonban beköltözik melléjük a nő terhes húga (Pető Kata) és megjelenik az a férfi (Rába Roland) is, aki a balesetet okozta.
A furcsa figurák feltűnésével az őrület egyre csak tetőzik, ahogy ezt az alábbi előzetesben is belengetik az alkotók: vad bulik, groteszk beszélgetések, az idegösszeroppanás szélén álló főhősök egymásra ordítanak, miközben üvegeket törnek szét a másikon vagy extázisban táncolnak. A Paraziták a paradicsomban szeptember 27-én kerül a hazai mozikba, itt írtunk róla a nagy őszi-téli filmdömpingről szóló sorozatunkban.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.