„A legtökéletesebb korai példa a női kozmeto-horrorra kétségtelenül Roger Corman Darázsnője 1959-ből, ahol a kozmetikai cég vezetőnőjét ki- zárólag az öregedéstől, a hajdan kör- berajongott test elvesztésétől való rettegés készteti egy sarlatán tudós darázspempőszérumának kipróbálására. Sikeres hősnőnk (aki egyben cége reklámarca is) karrierjét, függetlensé- gét főként múlandó szépségének köszönheti, ám azzal, hogy ezt a hosszabb távon fenntarthatatlan jövőt választja, két tűz közé szorul, duplán saját teste áldozatává válik.” (Varró Attila: Test, kép, zavar – Kozmetikai horrorfilmek)
Örökkévalóság időmérői
„Maragkos tehát úgy sajátítja ki az eredeti filmet, hogy hamvaiból feléleszti, sőt, esztétikai értelemben megváltja: eltünteti a szegényes trükköket, a gyenge színészi alakításokat és a rosszul megrendezett, szinte hatástalan jeleneteket, és feszültséggel, meg igazi művészi kvalitással tölti meg a művet, miközben arra is ügyel, hogy az eredeti története (fabulája) ne sérüljön. Mintha Dr. Frankenstein egyetlen holttest felélesztésén dolgozott volna sikerrel: az életre kelt hústömeg nem félelmetes, amorf zombiként, hanem az eredeti organizmust meghaladó übermenschként tért magához.” (Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – Kisajátítás, mint feltámasztás).
A program előtt Lichter Péter kísérleti filmes, a Frankenstein eksztázisa című filmtörténeti tanulmánykötet szerzője tart rövid bevezetőt. Belépőjegy a teljes programra 2200 forint, kizárólag a második filmre egy szeptemberi havi Filmvilág felmutatása.